loading...

Saturday, August 20, 2011

Pengusaha kain maut tersepit


BATANG KALI - Seorang pengusaha kain maut setelah tersepit di bawah kereta yang dihempap treler muatan batu-bata seberat 30 tan dalam satu kemalangan di Kilometer 40, Jalan Kuala Lumpur-Ipoh berhampiran Taman Tasik Teratai, di sini tengah hari semalam.



Dalam kejadian kira-kira jam 12.15 tengah hari itu, mangsa, Nazrul Islam, 38, warga Bangladesh maut ditempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala serta patah hampir keseluruhan abdomen.

Ketua Polis Dearah Hulu Selangor, Superintendan Norel Azmi Yahya Affendi berkata, kejadian dipercayai berpunca daripada kecuaian pemandu kereta jenis Toyota Rush yang melanggar belakang kereta mangsa ketika berhenti di persimpangan Taman Tasik Teratai.

“Mangsa yang memandu berseorangan dipercayai berhenti di persimpangan itu sebelum sebuah kereta yang mengekori dari belakang merempuh kereta mangsa menyebabkan tersasar ke laluan bertentangan.

“Ketika itu, treler muatan batu-bata yang datang dari arah Batang Kali gagal mengelak lalu merempuhnya menyebabkan kenderaan mangsa diseret kira-kira lima meter sebelum melanggar paip air utama di bahu jalan, seretan itu turut menyebabkan kereta mangsa terbalik dan terjunam ke tebing longkang,” katanya kepada Sinar Harian.

Norel berkata, mangsa maut serta merta, pemandu treler, Mohd Nazri Rashid tidak mengalami sebarang kecederaan sementara pemandu kereta Rush dilaporkan stabil.

Laporan polis telah dibuat laporan di Balai Polis Serendah.

Menurutnya, mayat mangsa di bawa ke Hospital Kuala Kubu Bharu (HKKB) untuk bedah siasat.

Kejadian tragis itu turut memaksa anggota Bomba dan Penyelamat Kuala Kubu Bharu (KKB) mengambil masa lebih empat jam untuk mengeluarkan mangsa yang tersepit.

Operasi itu dilakukan dengan bantuan dua kren, dua lori penunda serta sebuah jentolak.

Usaha menyelamat turut dibantu orang awam yang sejak awal lagi mengerumuni lokasi kejadian.

Pada awalnya, operasi yang diketuai Ketua Balai Bomba KKB, Abdul Latif Mat Noor itu dimaklumkan terdapat empat mangsa tersepit di bawah kenderaan.

Bagaimanapun, setelah empat jam usaha menyelamat dilakukan, bomba mengesahkan hanya seorang mangsa terlibat dalam kelamangan itu, semalam.

Sumber: SH


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my