loading...

Thursday, August 18, 2011

9 Warga Indonesia Maut Di Engkelili


Salam Takziah...

KUCHING – Sembilan warga Indonesia yang sedang dalam perjalanan pulang ke Sambas, Kalimantan Barat selepas bercuti di Sarawak, maut apabila kenderaan SUV yang mereka naiki terbabit dalam kemalangan dengan sebuah lori dekat Engkelili, Sri Aman, awal pagi ini.

Mereka yang terkorban dikenal pasti sebagai Juhran, 26; Asmadi, 51; Yusran Said, 29; Maulidi Jabiah, 25; Muslimin Jabiah, 25; Ilham Tamrin, 27; Ilham Muzani, 26; Jafri Annuar, 26; dan Junaidi Tamrin, 38.


 Konsul Indonesia, Joko Suprapto ketika dihubungi berkata, kemalangan berlaku kira-kira 3.30 pagi ketika kesemua mereka yang dipercayai sedang bercuti di Sarawak dalam perjalanan pulang ke Sambas, Kalimantan Barat dari Bintulu.


 Katanya, pihak konsul Indonesia dimaklumkan tentang kejadian tersebut pagi ini dan kini masih lagi menunggu pengesahan dokumen mangsa daripada pihak polis dan hospital.



"Kita bersimpati dengan keluarga mangsa dan kini sedaya upaya untuk memastikan segala urusan penghantaran jenazah mangsa yang kita percayai ada hubungan saudara (kekeluargaan) dapat dihantar pulang ke Indonesia,” katanya sambil mengesahkan bahawa semua mangsa adalah warga Indonesia. – Bernama

Sumber: Kosmo
              bintulu.org
              The Star
              myMetro


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my