loading...

Saturday, August 20, 2011

Kemalangan 8 Beranak


Al-Fatihah

BANDAR BAHARU - Seorang terbunuh manakala lima lagi cedera apabila van yang dinaiki terbabas sebelum merempuh pembahagi jalan di kilometer 174.5 Lebuh Raya Utara Selatan, menuju ke arah utara kira-kira jam 11.20 malam, kelmarin.

Semua mangsa terlibat dilaporkan tinggal di Universiti Sains Malaysia (USM) Pulau Pinang.

Ketua Polis Bandar Baharu, Deputi Superintendan Helmi Aris berkata, dari siasatan awal mendapati punca kemalangan berlaku apabila tayar belakang van terlibat pecah sebelum hilang kawalan.

Mangsa yang terkorban Hasbullah Abd Rahman, 30, manakala mereka yang tercedera Salmah Hassan 52, Siti Sarah 28, Khairul Bariah Abd Rahman, 22, dan Muhamad Anir Shafiq, 16.

“Van ini dinaiki lapan beranak. Mereka dikatakan baru balik dari melawat seorang waris yang sakit. Tayar belakang sebelah kiri van pecah dan mengakibatkan pemandu hilang kawalan lalu merempuh pembahagi jalan.

“Mangsa yang berada dalam van tercampak keluar dan jatuh di laluan bertentangan sebelum dirempuh kenderaan lain.

"Mayat mangsa kemudiannya dibawa ke Hospital Kulim untuk bedah siasat, manakala mereka yang cedera mendapat rawatan di Hospital Sungai Bakap. Jenazah dikebumikan di Sik, semalam,” katanya.

Helmi menasihatkan kepada semua pengguna jalan raya supaya jangan memandu dengan laju dan menjalankan pemeriksaan untuk memastikan kenderaan mereka berada dalam keadaan baik.

Sumber: SH

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my