loading...

Saturday, July 23, 2011

Bayi Berusia 50 hari Tercampak Dari Van


Al-Fatihah

GUA MUSANG - Kegembiraan menyambut cahaya mata pertama berubah menjadi tragedi air mata bagi pasangan suami isteri selepas bayi yang didambakan selama ini maut akibat tercampak keluar dari van dalam kemalangan ngeri di Kampung Sungai Lakit, di sini petang semalam.

Perasaan pilu pastinya terkesan bagi Mohd Sazwadi Sidik, 23, dan Nur Alilidiana Mazlan, 20, kerana anak yang disayangi, Siti Nur Sazlina Mohd Sazwadi maut setelah berusia 50 hari.

Kejadian berlaku kira-kira jam 7.30 petang, ketika pasangan berkenaan bersama bayi mereka dan empat lagi ahli keluarga lain dalam perjalanan dari Kuala Krai ke Gua Musang.

Penolong Kanan Penguasa Balai Bomba dan Penyelamat Gua Musang, Ariff Yusoff berkata, van jenis Mazda yang dinaiki tujuh orang termasuk mangsa bertembung dengan sebuah kereta jenis Proton Wira dinaiki dua lelaki tidak dikenal pasti.

Akibat bertembung van yang dipandu Mohd Sazwadi terbabas ke dalam parit dan bayi itu tercampak keluar.

Selain ibu bapa bayi malang itu tercedera, mangsa lain turut mengalami kecederaan, ibu Nur Alilidiana, Hartini Ibrahim (nenek mangsa), 39, Piza, 19, Khairudin, 17 dan Wafinuddin, 4.

Ariff berkata, bomba menerima panggilan kira-kira jam 7.32 malam dan bergegas ke tempat kejadian lebih kurang 67 kilometer dengan sebuah jentera bersama sembilan anggota.

“Kita mengambil masa 25 minit mengeluarkan kaki pemandu tersepit pada brek kereta Wira berkenaan,” katanya

Sumber: SH

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my