loading...

Tuesday, July 19, 2011

Penjenayah Terbabas diKejar Polis

Lima MPV kejar 2 penjenayah


KUALA LUMPUR – Lima kenderaan polis (MPV) mengejar dua penjenayah menaiki sebuah kenderaan mewah curi dari Taman Tempua, Puchong Jaya, menghala Sungai Ramal, Kajang, malam kelmarin.

Adegan berlaku dalam tempoh 30 minit dan berakhir apabila seorang lelaki yang dikehendaki berhubung kes samun di Sungai Petani, Kedah, diberkas.

Terdahulu, kira-kira jam 9.30 malam, suspek berusia lingkungan 20-an dilihat memandu kereta jenis Toyota Estima dalam keadaan mencurigakan di taman perumahan berkenaan dipercayai sedang meninjau rumah untuk dipecah masuk.

Polis yang mendapat maklumat awam bergegas ke lokasi dan cuba menahan kenderaan dinaiki suspek.

Ketua Polis Daerah Serdang, Superintendan Abd Razak Elias berkata, suspek yang ingkar arahan berhenti kemudiannya melarikan diri menuju ke Sungai Ramal.

“Suspek bertindak melanggar dua tol selepas dikejar lima MPV dan ketika di Sungai Ramal, kenderaan itu hilang kawalan lalu terbabas melanggar pembahagi jalan.

“Seorang suspek dapat melarikan diri manakala rakannya diberkas selepas terjatuh dalam longkang,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Abd Razak berkata, polis menemui pelbagai alat pecah rumah dan samun, selain semakan mengesahkan kenderaan itu dilaporkan curi di Sungai Petani.

Beliau berkata, susulan itu, polis melakukan serbuan di sebuah rumah teres satu tingkat di Klang Lama jam 11 pagi, semalam.

Katanya, polis menemui satu mesin pembuat kunci pendua, serangkai kunci Honda dan Toyota, alat-alat pecah rumah, dua paket dadah jenis Syabu dan sebuah kereta curi jenis Mitsubishi Triton yang dilaporkan hilang di Kuantan.

Sumber: SH

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my