loading...

Saturday, May 14, 2011

Terselamat, Beg Udara Berfungsi

 
TENGGAROH - Seorang wanita terselamat daripada maut kerana beg udara keretanya berfungsi dengan baik setelah keretanya dirempuh sebuah lori dari arah bertentangan kira-kira 50 meter dari simpang Felda Tenggaroh 1, kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 1.30 petang kelmarin, mangsa yang berumur lingkungan 30an dan memandu kereta Honda City diselamatkan orang ramai yang membantunya akibat tersepit di tempat duduk.

Pemandu lori, Ahmad Nur Mohi , 30 an, berkata, kejadian berlaku apabila lori yang dipandunya cuba mengelak sebuah kereta Proton Wira yang keluar dari simpang Felda Tenggaroh 1.

“Pada waktu itu, hujan renyai dan saya dalam perjalanan pulang dari Tanjung Leman menuju ke Pasir Gudang. Sampai sahaja di simpang berkenaan, sebuah Proton Wira keluar dengan laju.

“Saya cuba mengelak kereta berkenaan tetapi hilang kawalan dan berlanggar dengan kereta mangsa,” katanya kepada Sinar Harian di tempat kejadian.

Ahmad Nur berkata, dia bersyukur kerana terselamat dalam kejadian berkenaan dan tidak mengalami kecederaan teruk.

Menurutnya, mangsa kemudiannya dibawa ke Klinik Kesihatan Felda Tenggaroh 2 untuk rawatan lanjut dan dilaporkan dalam keadaan stabil.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my