loading...

Thursday, May 23, 2013

Warga emas maut digilis




Inalillahi wainailaihi rojiun

23 Mei 2013
TANJONG KARANG - Hasrat seorang warga emas yang mahu pulang ke rumah selepas habis kerja di sebuah restoran, di sini, tidak kesampaian apabila maut digilis kenderaan berat di Kilometer 61 Jalan Klang-Teluk Intan berhadapan Hospital Tanjong Karang, malam kelmarin.

Dalam kejadian jam 8.30 malam itu, mangsa, Lias Ali, 62, mengalami kecederaan teruk di bahagian kepala selepas basikal yang ditunggang dipercayai bergesel dengan kenderaan berat sebelum terjatuh dan digilis di persimpangan lampu isyarat.

Mangsa dilaporkan meninggal dunia di tempat kejadian.

Anggota polis diketuai Pegawai Penyiasat Bahagian Trafik dan Ketenteraman Awam Daerah Kuala Selangor, Inspektor Azman Husin bergegas ke lokasi selepas menerima panggilan orang awam pada jam 8.45 malam.

Sementara itu, anak mangsa, Samsul Lias yang juga pengawal keselamatan di Hospital Tanjong Karang terkejut apabila dimaklumkan rakanya bahawa bapanya terlibat dalam kemalangan di hadapan tempat kerjanya.

“Ketika itu, saya tidak berfikir panjang apabila dimaklumkan berita mengejutkan itu dan terus bergegas ke tempat kejadian yang tidak sampai 100 meter jaraknya dari  hospital.

“Saya sangat terkejut apabila melihat keadaan ayah dan tidak menyangka dia akan pergi meninggalkan kami sekeluarga bersama empat beradik lain buat selama-lamanya.

Bagaimanapun kami reda,” katanya.

Samsul berkata, bapanya tidak menunjukkan sebarang petanda atau sikap pelik sebelum ini.

Sinar Harian difahamkan, saksi yang melihat kejadian itu memaklumkan sebuah lori yang dikatakan melanggar mangsa tidak berhenti dan meneruskan perjalanan seolah-olah tidak menyedari kenderaannya melanggar warga emas terbabit.

Mayat mangsa dibawa ke Hospital Tanjong Karang untuk bedah siasat sebelum dituntut keluarga bagi urusan pengebumian.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/selangor-kl/kepala-pecah-digilis-lori-1.162947




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my