loading...

Thursday, May 23, 2013

Maut terperosok bawah bas



Inalillahi wainailaihi rojiun

23 Mei 2013
TANAH MERAH - Dua pemuda serta seorang gadis maut selepas terlibat di dalam kemalangan yang membabitkan dua buah kereta dan sebuah bas, di sini lewat malam kelmarin.



Dalam kejadian 12.30 tengah malam itu, pemandu kereta Nissan Sunny dikenali sebagai Mohd Zaki Ibrahim, 22, dan rakannya Fatin Nabila Mazlan, 18  meninggal dunia di tempat kejadian.

Sementara seorang lagi mangsa yang memandu kereta jenis Proton Saga Muhammad Faiz Adnan, 20, meninggal dunia kira-kira pukul 5 pagi selepas mendapat rawatan di Hospital Tanah Merah.

Pemandu kereta Nissan Mohd. Zaki berasal dari Kampung Kubang Rusa, Bukit Gading, Fatin Nabila, Kampung Alor Stol, Bukit Emas dan Muhammad Faiz Kampung Jalan Kubur, Bukit Emas.

Ketua Polis Daerah Tanah Merah, DSP Abdul Aziz Mahmud berkata, kedua kereta terbabit dipandu dari arah yang sama iaitu dari Manal menuju ke bandar Tanah Merah.

Katanya, ketika tiba tempat kejadian, kedua kereta ini di percayai bergesel di antara satu sama lain, menyebabkan salah sebuah kereta tersebut terperosok di belakang bas yang sedang berhenti di bahu jalan.

“Salah sebuah kereta lagi terbalik dan terbabas ke bahu jalan, pihak kami masih lagi meneruskan siasatan lanjut berhubung kemalangan tersebut, di bawah seksyen 41(1) APJ 1987“ katanya.


Tak sanggup lihat jenazah


Tanah Merah: “Saya hanya mampu menangis dalam kereta dan tidak sanggup melihat keadaan adik yang sudah tidak bernyawa,” kata Fatin Nazira Mazelan, 18, kakak kembar Fatin Nabila, 18, antara tiga mangsa yang maut dalam kemalangan membabitkan dua kereta dan sebuah bas persiaran di Kilometer 3, Jalan Ismail Petra, berhampiran Depoh Tahanan Imigresen, di sini, kelmarin.

Dalam kejadian jam 12 tengah malam itu, Fatin Nabila yang menaiki Nissan Sunny dipandu rakannya, Mohd Zaki Ibrahim, 22, bergesel dengan Proton Saga dipandu seorang lagi rakan mereka, Mohd Faiz Adnan, 20.

Akibat geselan itu menyebabkan kereta dipandu Mohd Zaki gagal dikawal sebelum merempuh belakang sebuah bas yang diletakkan di tepi jalan manakala kereta dipandu Mohd Faiz terbabas dalam longkang dengan keempat-empat tayar ke atas.

Fatin Nabila dari Alor Pasir dan Mohd Zaki dari Kampung Kubang Rusa, dekat sini, maut di tempat kejadian akibat parah di kepala dan badan sebelum mayat mereka dibawa ke Hospital Tanah Merah (HTM) untuk bedah siasat.

Mohd Faiz dari Kampung Bukit Mas, dekat sini, meninggal dunia di HTM jam 5 pagi semalam. Jenazah semua mangsa dikebumikan, petang semalam.

Al-Fatihah


Sumber:
http://www.hmetro.com.my/articles/Taksangguplihatjenazah//Article
http://www.sinarharian.com.my/edisi/kelantan/tiga-remaja-maut-nahas-1.162939




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my