loading...

Thursday, May 23, 2013

Mimpi bertemu arwah ibu




Inalillahi wainailaihi rojiun

23 Mei 2013
KOTA BHARU - Mimpi bertemu arwah ibu sejak seminggu lalu, merupakan petanda ajal seorang remaja perempuan maut dalam nahas jalan raya, di simpang masuk masjid Kampung Tapang di sini kelmarin.

Kejadian pada jam 3 petang itu menyebabkan mangsa, Nurul Ayuni Yusoff, 19, yang dipercayai keluar dari rumah di cabang masjid Cherang menaiki motosikal jenis Yamaha Lagenda bersendirian dari Kota Bharu ke Panji, tercampak ke bawah lori jenis Hino selepas gagal mengelak kenderaan muatan berat itu dari arah bertentangan ketika memotong beberapa kenderaan di hadapannya melalui sisi kiri jalan.

Akibat kejadian itu, mangsa mengalami kecederaan di kepala dan dibawa ke hospital untuk menerima rawatan susulan sebelum disahkan meninggal dunia di wad kecemasan Hospital Raja Perempuan Zainab ii (HRPZ II) pada jam 6.20 petang.

Abang mangsa, Mukhlis Yusoff, 27 berkata, adik keempat dari tujuh beradik it kerap kali memberitahu, dia bermimpi bertemu arwah ibu, Rohani Mat Diah, yang meninggal akibat barah payudara pada September tahun lalu kepada rakan baiknya yang duduk berjiran.

“Mulanya saya tidak endahkan tentang mimpinya itu, lagipun dia tidak menunjukkan sebarang perangai pelik atau perubahan ketika berada di rumah.

“Dia bersikap seperti biasa dan merupakan adik yang bertanggungjawab serta rajin melakukan kerja-kerja rumah. Jarang sekali dia hendak keluar sendiri, selalunya dia akan ajak adiknya dan bila disuruh barulah dia keluar ke kedai berdekatan dan rutin sehariannya hanya duduk di rumah serta kurang bergaul dengan rakan sebaya,”katanya kepada Sinar Harian.

Mukhlis berkata, dia terkejut menerima berita kemalangan yang melibatkan Nurul Ayuni kira-kira jam 3.30 petang dari ahli keluarga dan terus bergegas pulang dari tempat kerja ke hospital bagi melihat keadaan adiknya itu.

“Tidak saya sangka mimpi terbabit merupakan petanda ajal, bahawa dia akan pergi buat selamannya meninggalkan keluarga.

“Walaupun agak terkejut dengan kejadian yang menimpanya itu, namun saya redha dengan pemergiannya itu dan mengharapkan rohnya di tempatkan dalam kalangan golongan yang beriman, ”katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Asisten Komisioner Azham Othman berkata, mayat mangsa dibedah siasat di HRPZ II sebelum di tuntut oleh ahli keluarganya untuk pengurusan jenazah.

“Kes disiasat di bawah seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987,”katanya.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/kelantan/mimpi-bertemu-arwah-ibu-petanda-ajal-1.162972



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my