loading...

Thursday, May 23, 2013

Wanita maut digilis treler




23 Mei 2013
RAUB – Seorang wanita maut serta-merta apabila digilis treler dalam kemalangan di Kilometer 353 Jalan Raub – Lipis pada jam 12.50 tengah hari, kelmarin.



Ketua Polis Daerah, Superintendan Wan Mohd Samsudin Wan Osman berkata, mangsa dikenali sebagai Ng Mun Hing, 28, dan berasal dari Kampung Baru Sempalit.

Menurutnya, mangsa yang menunggang motosikal berada di kiri jalan, namun setibanya di tempat kejadian, bergesel dengan tayar sebuah treler.

“Kesan geseran tayar belakang di bahagian kiri itu menyebabkan mangsa terjatuh lalu digilis treler tersebut sebelum pemandu membrek kecemasan.

“Mangsa meninggal dunia di tempat kejadian dan mayat dihantar ke Hospital Raub bagi tujuan bedah siasat,” katanya.

Wan Mohd Samsudin berkata, siasatan awal mendapati pemandu treler itu mempunyai cukup syarat sebagai pemandu lori, manakala mangsa pula memakai topi keledar ketika menunggang motosikal.

Katanya, siasatan lanjut dengan mengambil sampel darah pemandu treler dan mangsa dilakukan untuk ujian dadah serta alkohol.

“Kita harap pengguna jalan raya dapat mengawasi jarak antara kenderaan dan wajar berada lebih jauh daripada sebarang kenderaan berat termasuk treler kerana had pandangan pemandunya terutama di bahagian belakang dan sisi, amat terhad,” katanya.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/pahang/wanita-maut-digilis-treler-1.163026



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my