loading...

Saturday, May 25, 2013

Bertembung lepas tengok kemalangan




26 Mei 2013
TAIPING – Kelekaan melihat keadaan kereta yang terbabit dalam satu kemalangan melibatkan sebuah kereta jenis Perodua Viva di Kilometer (KM) 8.1 Jalan Taiping-Selama, berhampiran Kem Tahanan Perlindungan Kamunting membawa kepada berlakunya satu kemalangan lain yang melibatkan tiga kenderaan di sini, kelmarin.

Ketua Polis Daerah Taiping, Asisten Komisioner Yusuf Mohd Diah berkata, kemalangan kedua berlaku kira-kira jam 10 malam di KM 8.0 jalan yang sama.

Menurut Yusuf, kemalangan pertama membabitkan sebuah kereta yang melanggar seekor babi hutan manakala kemalangan kedua telah membabitkan sebuah kereta jenis Proton Saga, Proton Persona dan Proton Waja.

"Selepas kemalangan pertama, difahamkan pemandu Proton Saga dari arah Selama ke Taiping melihat kemalangan pertama menyebabkan dia hilang kawalan lalu masuk ke laluan bertentangan.

"Kejadian tersebut menyebabkan Proton Saga berkenaan bertembung dengan Proton Persona dari arah Kamunting ke Selama, manakala Proton Waja terbabit gagal mengelak lalu melanggar belakang Proton Persona," katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Menurut Yusuf, kemalangan itu telah menyebabkan kerosakan kepada ketiga-tiga kereta dan hanya pemandu Proton Saga mengalami kecederaan.

"Pemandu yang cedera dihantar ke Hospital Taiping untuk rawatan," katanya.


Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/perak/bertembung-lepas-tengok-kemalangan-1.163963


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my