loading...

Tuesday, October 4, 2011

Warga Indonesia Maut Melintas Jalan

MARANG - Seorang pejalan kaki yang dalam perjalanan pulang ke rumahnya maut ketika cuba melintas jalan di Kilometer 13, Jalan Kuala Terengganu ke Kuantan di Kampung Rusila di sini selepas dirempuh sebuah kereta, malam kelmarin.

Mangsa, warganegara Indonesia, Misniati, 38, meninggal dunia di tempat keja-dian akibat kecederaan parah di kepala dan patah kedua belah kaki manakala pemandu berumur 46 tahun, memandu kereta jenis Proton Satria dari arah Dungun ke Kuala Terengganu tidak mengalami sebarang kecederaan.

Suami mangsa, Abdul Rahman Abdul Ghani, 52, berkata, isterinya ke kedai di seberang jalan untuk membeli nasi bungkus, namun selepas membeli juadah makan malam itu mangsa dilanggar ketika melintas jalan untuk pulang ke rumah.

“Saya sedih kerana isteri sebelum itu sudah mengemas pakaian dan barang-barangnya untuk pulang ke Indonesia esok (semalam) bagi melawat ibunya yang sedang, sakit tetapi tidak sempat.

“Arwah isteri saya juga telah mendapat wang daripada wakil majikannya berjumlah RM200 untuk dibuat belanja pulang ke kampungnya,” katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui di tempat kejadian, malam kelmarin.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Marang, Deputi Supritendan Ahmad Mazlan Yahaya ketika dihubungi Sinar Harian mengesahkan menerima laporan mengenai kejadian.

Menurutnya, kemalangan berlaku kira-kira jam 7.30 malam, semasa mangsa cuba melintas jalan untuk pulang ke rumahnya.

“Ketika melintas jalan, sebuah kenderaan gagal mengelak daripada melanggar mangsa. Mangsa kemudian tercampak ke tepi kiri jalan dan maut akibat cedera parah di kepala,” katanya, semalam.

Dalam pada itu, Ahmad Mazlan turut meminta agar pengguna jalan raya sentiasa mematuhi peraturan ditetapkan bagi mengelak berlaku kejadian seumpama itu.

Katanya, kemalangan dan kematian boleh dihindari jika semua pengguna jalan raya mengamalkan sikap positif dan berhati-hati ketika di jalan raya.

“Jika mereka melanggar pe-raturan di jalan raya, mudahlah berlaku kemalangan,” katanya.

Sumber: Sinar Harian

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my