loading...

Monday, June 6, 2011

Warga Emas Maut Ke Masjid



Al-Fatihah...

MARANG – Seorang warga emas, Wazab Omar, 71, dari Kampung Jambu Bongkok di sini, tidak sempat menunaikan solat Asar apabila dia maut dirempuh sebuah kereta ketika dalam perjalanan ke Masjid Jambu Bongkok kira-kira 4.15 petang, semalam.




Dalam kejadian di Kilometer 52.5 Jalan Kuala Terengganu ke Kuantan di Jambu Bongkok, mangsa membonceng motosikal ditunggang suaminya, Abd Ghani Draman, 75, ketika dalam perjalanan menuju ke masjid kira-kira 500 meter dari rumahnya.

Mangsa maut di tempat kejadian manakala suaminya mengalami kecederaan parah apabila tangan kirinya patah dan tempurung lutut kanannya pecah akibat dilanggar sebuah kereta jenis Perodua Kenari yang dalam perjalanan dari Dungun ke Kuala Terengganu.

Difahamkan, pemandu Kenari terbabit dipercayai terbabas ke kiri jalan sebelum merempuh sebuah kereta Proton Pesona dan motosikal dinaiki pasangan warga emas terbabit, serta sebuah lagi motosikal yang berada berdekatan.


Pada 20 Ogos 2010, satu tragedi pernah berlaku di sekitar sini dimana 2 beranak terbunuh apabila kereta yang mereka naiki meletup dan terbakar selepas bertembung dengan sebuah kereta dari arah bertentangan di Kilometer 50.5 Jalan Kuala Terengganu-Kuantan berhampiran Kampung Pasir Putih, Jambu Bongkok di Marang.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my