loading...

Thursday, June 16, 2011

Remaja Maut Rempuh Pokok

Remaja Maut Rempuh Pokok

GEORGETOWN - Seorang remaja berusia 18 tahun maut selepas terbabas ke kiri jalan dan merempuh sebatang pokok di Jalan Delima, di sini awal pagi semalam.

Kejadian berlaku kira-kira jam 1.30 pagi apabila mangsa, S Desmond dari Estet Hong Seng, Mount Eskrine menunggang motosikal seorang diri dipercayai dalam perjalanan pulang ke rumah.

Jurucakap polis berkata, mangsa dipercayai meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah yang dialaminya dan mayatnya dihantar ke Hospital Pulau Pinang (HPP) untuk bedah siasat.

Menurutnya, polis masih menjalankan siasatan mengenai kejadian itu untuk mengenal pasti puncanya selain menunggu hasil bedah siasat bagi mengetahui punca kematian.

Beliau berkata, siasatan dilakukan mengikut Seksyen 41 Akta Pengangkutan Jalan 1987 kerana memandu dalam keadaan bahaya hingga menyebabkan kematian.

“Sekiranya sabit kesalahan boleh dipenjara sehingga dua tahun atau melebihi 10 tahun atau kedua-duanya sekali,” katanya ketika dihubungi di sini semalam.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Timur Laut, Superintendan Abd Halim Bulat ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu dan siasatan lanjut sedang dijalankan untuk mengenal pasti punca kejadian.

Orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian itu diminta menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Timur Laut melalui talian 04-2181822 atau mana- mana balai polis berhampiran.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my