loading...

Friday, June 17, 2011

Lihatlah Kanan Anda Sebelum membelok


TANAH MERAH SITE C – Seorang lelaki yang juga pekerja di sebuah syarikat swasta di Bandar Port Dickson, R Maniam, 37, maut di tempat kejadian apabila kenderaan syarikat dipandunya terlibat dalam satu kemalangan, kelmarin.

Ketua Polis Daerah, Superitendan Baljeet Singh berkata, kejadian itu berlaku sekitar jam 5.15 petang, kelmarin melibatkan dua kenderaan iaitu Hilux dan sebuah lori tanpa muatan.

Menurutnya, ketika kejadian mangsa yang pulang dari tempat kerja menuju ke arah Lukut ke Sepang sementara lori dari arah bertentangan.

“Sebaik tiba di persimpangan Jimah Jaya, kenderaan yang dipandu mangsa membelok ke kanan sebelum dirempuh lori berkenaan, walau bagaimanapun siasatan secara terperinci akan dilakukan bagi mengenal pasti punca sebenar kemalangan tersebut,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian, semalam.

Baljeet berkata, pemandu lori tidak mengalami sebarang kecederaan dan kes disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Mangsa meninggalkan seorang balu, T Amutha, 30-an, dan seorang anak perempuan berusia tiga tahun.

Sementara itu, abang mangsa, R Rajasagaran, 43, berkata, berita kemalangan mengenai adiknya sudah memeranjatkannya apatah lagi turut dimaklumkan tentang kematiannya.

“Petang semalam (kelmarin) sebaik tiba di rumah selepas pulang dari kerja, saya menerima panggilan telefon memaklumkan tentang kejadian kemalangan itu.

“Saya terus bergegas ke tempat kejadian dan tidak lama kemudian, satu lagi panggilan diterima memberitahu Maniam sudah mati,” katanya ketika ditemui di Bilik Mayat Hospital Port Dickson,

Mangsa dihantar ke Bilik Mayat Hospital Port Dickson dan dituntut keluarga sekitar jam 11 malam, semalam.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my