loading...

Saturday, June 18, 2011

Dua beradik maut digilis treler


Al-Fatihah...

IPOH 17 Jun - Dua beradik maut, manakala datuk mereka cedera selepas motosikal yang mereka naiki bergesel dengan sebuah treler di Kuala Trong, dekat Taiping, semalam.

Dalam kejadian pukul 6.15 petang, Norshafikah Abdul Rahim, 15, dan adiknya, Mohd. Azizi, 5, meninggal dunia di tempat kejadian akibat digilis kenderaan berat itu selepas terjatuh dari motosikal.

Ketua Polis Trafik negeri, Supritendan Wan Abdullah Ishak berkata, ketika kejadian, Mahmud Din, 75, dan kedua-dua cucunya itu dalam perjalanan pulang ke rumah selepas mengambil Norshafikah dari sekolah.

Katanya, sebaik sahaja tiba di sebuah persimpangan, motosikal yang ditunggangi Mahmud dikatakan terbabas selepas bergesel dengan bahagian kiri treler tersebut.

"Motosikal dinaiki tiga sekeluarga itu bergesel dengan treler yang datang dari arah sama, menyebabkan ketiga-tiga mangsa tercampak di atas jalan sebelum kedua-dua beradik itu digilis treler berkenaan," katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

Wan Abdullah berkata, pemandu treler berusia 40-an itu ditahan untuk diambil keterangan sebelum dibebaskan dengan ikat jamin polis.

Mahmud dimasukkan ke Hospital Taiping dan keadaannya kini stabil.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my