loading...

Sunday, May 1, 2011

Peniaga ayam maut terbabas


TEMERLOH – Seorang peniaga ayam yang dalam perjalanan ke tempat kerja maut apabila kereta dipandu terbabas ke dalam longkang di Kilometer 13 jalan Jerantut Temerloh dekat simpang Taman Seri Makmur, Kuala Krau.

:Dalam kejadian jam 5.30 pagi semalam itu, mangsa Rosenizam Mohd Tahar, 32, dari Kampung Bukit Lada, Kerdau memandu seorang diri dari Kuala Krau menuju ke Mentakab.

Apabila tiba di tempat kejadian kenderaan dipandu mangsa hilang kawalan lalu terbabas dan terbalik ke dalam longkang di tepi jalan.

Akibat kejadian, mangsa cedera parah di kepala dan maut di tempat kejadian.

Ketua Polis Daerah Asisten Komisioner Mohd Nor Mansor berkata, ketika kejadian keadaan jalan lurus, cuaca dan permukaan jalan baik.

Menurutnya, kes disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

:Sementara itu, dalam kes berlainan seorang pekerja asing yang bekerja di sangkar ikan di Kampung Paya Kechik di sini dikhuatiri lemas selepas terjatuh ke dalam Sungai Semantan jam 7 petang Khamis lalu.

Mohd Nor berkata, lelaki terbabit dikenali sebagai Wantriyadi, 20, masih gagal dikesan sejak operasi mencari dilakukan kelmarin.

“Operasi mencari dilakukan pasukan penyelamat terdiri dari polis, polis Marin, Kuantan, Bomba, Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) dianggotai 27 anggota serta lima bot,” katanya.

Mohd Nor berkata, turut membantu mencari adalah 22 penduduk kampung iaitu dari Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Paya Kechik dan JKKK Lompat dengan lapan bot nelayan digunakan.

Sumber: Sinar Harian

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my