loading...

Friday, May 6, 2011

Pelajar Maut Rempuh Treler Muatan Simen



JELI - Seorang penuntut sebuah Institusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA) di Kedah maut setelah motosikal yang ditungganginya jenis Yamaha LC melanggar bahagian tengah treler muatan simen di Kilometer 115.3 Jalan Timur Barat, dekat Batu Melintang, pagi kelmarin.

Ketua Polis Daerah Jeli, Deputi Superintedan Sheik Azhar Sheik Omar berkata, ketika kejadian, mangsa, Razali Zainal Abidin, 23, berasal dari Rantau Panjang bersama seorang lagi rakannya yang menunggang sebuah lagi motosikal dari Rantau Panjang dalam perjalanan menuju ke Sintok, Kedah.

“Apabila sampai satu selekoh tajam, motosikal mangsa gagal dikawal dan terbabas ke sebelah kanan jalan dan terlanggar bahagian tengah lori treler muatan simen.

“Mangsa meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Jeli kerana mengalami kecederaan parah di bahagian kepala, paha dan lutut.

“Manakala rakannya hanya cedera ringan apabila motosikalnya terlanggar motosikal mangsa dan pemandu treler pula tidak mengalami sebarang kecederaan,” katanya kepada Sinar Harian.

Menurutnya, motosikal mangsa remuk kerana terlanggar besi di bahagian tengah treler tersebut. Mayat mangsa diserahkan kepada keluarga untuk urusan pengebumian kelmarin.

Sumber: http://www.sinarharian.com.my/sh/kelantan/content/story9061411.asp

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my