loading...

Tuesday, May 3, 2011

Pelancong Thailand Kemalangan di Juru, Penang

BUTTERWORTH: Lapan pelancong rakyat Thailand cedera, dua daripadanya parah apabila bas persiaran yang mereka naiki merempuh pembahagi jalan dan terbalik di Kilometer 139.1 Lebuhraya Utara Selatan (Plus) di Juru, awal hari ini.



Ketika kejadian pada jam 4 pagi itu, bas berkenaan membawa 28 penumpang dan dalam perjalanan dari Johor ke Hadyai, Thailand.

"Kesemua penumpang yang cedera itu dihantar ke Hospital Seberang Jaya (HSJ) untuk rawatan manakala penumpang lain meneruskan perjalanan dengan bas yang lain," kata Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Ayub Yaakob.
Beliau berkata, kejadian dikatakan berpunca apabila pemandu bas persiaran berusia 24 tahun itu gagal mengawal kenderaan kerana jalan licin akibat hujan.



"Sebuah kereta yang berada di belakang bas itu turut terlanggar bas berkenaan tetapi pemandunya dilapor tidak cedera," katanya.

Beliau berkata, pemandu bas berkenaan sudah membuat laporan polis dan kes itu disiasat mengikut Seksyen 43(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 yang jika bersabit kesalahan boleh dihukum denda maksimum RM10,000 atau penjara maksimum setahun. - BERNAMA

Sumber: http://www.bharian.com.my
Gambar: http://peraktoday.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my