loading...

Saturday, August 31, 2013

Tiga beradik nyaris maut




1 September 2013
KULIM - Tiga beradik nyaris maut apabila kereta dinaiki mereka terbabas sebelum merempuh pokok di Jalan Junjung dekat sini, kira-kira jam 12.30 pagi kelmarin.


Ketua Polis Daerah Kulim, Superintendan Ghuzlan Saleh berkata, akibat rempuhan kuat, mangsa yang memandu kereta tersepit di tempat duduk pemandu kereta berkenaan.

Menurutnya, satu jentera bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Kulim tiba di tempat kejadian untuk membantu menyelamatkan mangsa dan bomba mengambil masa kira-kira 10 minit bagi mengeluarkan mangsa sebelum dihantar ke Hospital Kulim.

“Dari maklumat diterima, tiga beradik ini dalam perjalanan dari arah Kulim ke Junjung. Apabila tiba di tempat kejadian, kereta mangsa hilang kawalan dan merempuh pokok.

"Mangsa yang berada di tempat duduk penumpang dan kerusi belakang berjaya dikeluarkan oleh orang awam manakala pemandu kereta tersepit di bahagian kaki," katanya.

Ghuzlan berkata, semua mangsa kemudiannya dikejarkan ke Unit Kecemasan Hospital Kulim untuk mendapatkan rawatan dan dilaporkan stabil.

"Sehingga kini jumlah kemalangan yang dilaporkan berlaku di kawasan itu dapat dikurangkan bagaimanapun pengguna dinasihatkan lebih berhati-hati terutama pada waktu hujan dan malam.

"Pengguna jalan raya dinasihatkan supaya lebih berhati-hati dan tidak memandu laju ketika melalui jalan Kulim-Junjung," katanya.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/utara/tiga-beradik-nyaris-maut-1.197475


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my