loading...

Wednesday, August 28, 2013

5 sekeluarga maut



Inalillahi wainailaihi rojiun

28 Ogos 2013
LEDANG - Lima sekeluarga maut manakala tiga beradik lagi cedera parah setelah kenderaan pelbagai guna (MPV) Toyota Avanza yang mereka naiki melanggar sebuah lori di Pekan Bukit Kangkar, Jalan Tangkak-Muar di sini hari ini.
 
Mangsa yang maut dalam kejadian kira-kira 5.50 pagi itu ialah tiga beradik Rokiah Othman, 62; adik perempuannya, Mahani, 56; dan Jasilah, 42, serta suami Rokiah Basiron Kasiran, 74, dan saudara mereka Ramlah Abu Bakar, 66.
 
Tiga anak perempuan Mahani iaitu Siti Hajar Abdul Rahim, 30, yang merupakan seorang guru, Norain, 24, serta adiknya Suhada, 20, cedera parah dan kini dirawat di Hospital Pakar Sultanah Fatimah, Muar (HPSF).
 
Ketua Polis Daerah Ledang Supt Haron Idris berkata kemalangan itu berlaku ketika kenderaan membawa lapan penumpang itu dalam perjalanan pulang ke kampung mereka di Kampung Parit Amat, Parit Bakar, Muar.
 
Haron berkata mereka sebelum itu dilaporkan dari Kuantan, Pahang selepas menziarahi seorang saudara mereka yang meninggal dunia.

Katanya apabila sampai di tempat kejadian, kenderaan yang dipandu Allahyarham Jasilah dipercayai terbabas ke sebelah kanan jalan lalu merempuh bahagian hadapan sebuah lori treler yang diletakkan di tepi jalan.
 
"Berikutan kejadian itu, tiga mangsa iaitu Jasilah, kakaknya Rokiah dan saudara mereka Ramlah meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah yang dialami," katanya kepada pemberita di sini hari ini.
 
Basiron dan Mahani pula meninggal dunia kira-kira pukul 8 pagi ini di HPSF selepas hampir dua jam mendapat rawatan.
 
Haron berkata Siti Hajar sehingga kini masih dalam keadaan tidak sedarkan diri manakala dua lagi adiknya yang dirawat di Wad kecemasan HPSF kini stabil.
 
Sementara itu suasana pilu menyelubungi perkarangan rumah mayat hospital berkenaan dengan dipenuhi lebih 50 kaum keluarga serta kenalan mangsa yang berkumpul di situ sejak tengah hari sebaik dimaklumkan tentang kejadian malang itu.

Tinjauan Bernama mendapati beberapa orang saudara mangsa yang terkejut dengan kejadian itu gagal menahan perasaan sehingga terpaksa ditenangkan oleh sanak saudara yang lain.
 
Difahamkan kesemua mangsa termasuk tiga beradik yang meninggal itu cukup disenangi di kalangan penduduk kampung dan saudara mara kerana sifat baik hati mereka.
 
Malah Rokiah, Mahani dan Jasilah juga dilaporkan yang amat rapat antara satu sama lain dan sering ke mana-mana bertiga walaupun telah mempunyai keluarga masing-masing. - Bernama

Al-Fatihah

Video Kemalangan


Sumber:
my.news.yahoo.com/lima-sekeluarga-maut-tiga-cedera-parah-avanza-langgar-095630090.html
hmetro.com.my/






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my