loading...

Wednesday, August 28, 2013

Nyaris bertembung lori



28 Ogos 2013
REMBAU - “Saya terkejut apabila secara tiba-tiba sebuah lori dari arah bertentangan masuk ke laluan kami dan saya segera menekan brek bagi mengelak dari dilanggar," luah mangsa kemalangan, Mohd Zin Jasman, 47, ketika ditemui di lokasi kemalangan di Kilometer 40, Jalan Seremban-Tampin, dekat sini, malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira 8.15 malam itu, Md Zin dan isterinya, Nor Azlina Azmi, 36, dalam perjalanan dari Taman Gunung Mas, Tampin ke Pekan Kota untuk makan malam.

Md Zin berkata, ketika kejadian dia mengekori sebuah lori treler dengan jarak dua kenderaan dan dalam sekelip mata sahaja, secara tiba-tiba sebuah lori masuk di antara treler dan keretanya.

"Saya cuba menekan brek bagi mengelak dari merempuh lori berkenaan, namun bahagian hadapan kereta saya berlanggar sedikit bahagian tengah lori itu.

"Dengan pantas saya mengelak menyebabkan kereta terbabas ke bahu jalan," katanya.

Menurutnya, susulan kejadian berkenaan, isteri pemandu lori berkenaan dikejarkan ke Klinik 1Malaysia yang terletak kira-kira 30 meter dari lokasi kejadian oleh orang awam.

Sementara itu, jurucakap polis berkata, berdasarkan siasatan awal dipercayai pemandu lori dari arah Seremban ke Tampin gagal mengawal kenderaan lalu terbabas ke kanan jalan dan melanggar bahagian hadapan sebuah kereta jenis Mazda.

“Bagaimanapun, kesemua mangsa tidak mengalami kecederaan serius," katanya.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/terkejut-lori-masuk-laluan-1.196208



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my