loading...

Saturday, August 31, 2013

Bahana Test Drive


31 Ogos 2013
BALING - Dua pemandu bernasib baik apabila terselamat dalam kejadian kemalangan di Kilometer 48.5 Jalan Baling-Kupang berdekatan Taman Bemban, Kupang, di sini, kira-kira jam 12.50 pagi, semalam.

Kemalangan itu mengakibatkan kenderaan jenis Toyata DX dengan Jenis Hyundai remuk teruk dan kedua pemandu terbabit tersepit dan terpaksa dikeluarkan bomba.

Kejadian berlaku setelah pemandu kereta jenis Toyota itu terbabas masuk ke laluan bertentangan lalu dirempuh kenderaan lain yang datang dari arah bertentangan.

Rempuhan kuat itu mengakibatkan kedua mangsa tersepit di tempat duduk pemandu.

Difahamkan, pemandu kenderaan jenis Toyata itu yang berusia 19 tahun patah tangan dan sedang mendapatkan rawatan di Hospital Sungai Petani, manakala pemandu kenderaan jenis Hyundai terbabit hanya cedera ringan di kepala.

Ketua Polis Daerah Baling, Superintendan Mat Daud Mat Hassan berkata, pemandu kenderaan jenis Toyata itu dipercayai memandu dalam keadaan laju.

Beliau berharap setiap pemandu menjaga soal keselamatan kerana ia turut melibatkan orang lain.

“Kita telah membuat pemantauan dan memang ada remaja yang buat ‘test drive’ kenderaan mereka dengan aksi berbahaya, terutama di sekitar Jalan Kupang-Baling. Tambahan pula, pada ambang kemerdekaan.

“Ada yang mengubah suai enjin mereka untuk meningkatkan kelajuan,” katanya.

Katanya, pihaknya akan mengambil tindakan undang-undang terhadap mereka yang terlibat dengan aktiviti ‘test drive’ itu mahupun mereka yang bertindak menukar komponen kereta tanpa mengikut spesifikasi Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ).

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/dua-pemandu-cedera-tersepit-1.197342



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my