loading...

Saturday, August 3, 2013

Lori Minyak Masak Terbalik


4 Ogos 2013
KUALA TERENGGANU – Orang ramai yang melalui Jalan Permint Jaya, Chendering, di sini terkejut apabila mendapati ratusan botol minyak masak disusun di jalan berkenaan.


Ia berikutan sebuah lori yang membawa bahan kegunaan harian seberat 25 tan itu tiba-tiba terbalik ketika melalui selekoh jalan tersebut kira-kira jam 11 pagi semalam.

Bagaimanapun, Sinar Harian difahamkan pemandu lori berusia 30-an dari Kelulut, Marang yang ketika itu sedang memandu sendirian tidak mengalami kecederaan.

Rakan mangsa, Syukri Mohamad, 28, berkata, ketika kejadian, lori terbabit dalam perjalanan menghantar minyak masak itu ke Gong Badak selepas mengambil stok di Kelang, Selangor.

“Ketika sampai selekoh itu, ia gagal dikawal lalu terbalik,” katanya.

Susulan kejadian itu, berpuluh-puluh botol minyak masak rosak dan pecah, manakala sebahagian yang masih elok dikumpul untuk dihantar ke kilang.

Menurut Syukri, bagi memudahkan urusan memindahkan minyak masak yang masih elok ke tiga lori lain, pihaknya menyewa dua buah forklift.

Selain itu, tinjauan Sinar Harian mendapati beberapa penduduk sekitar turut turun membantu mengangkat dan membersihkan kesan minyak di kawasan tersebut yang mengambil masa kira-kira enam jam untuk diselesaikan sepenuhnya.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/terengganu/lori-minyak-masak-terbalik-1.189929



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my