loading...

Monday, February 4, 2013

Warga emas nyaris maut kereta terbalik


 4 Februari 2013
MARANG - Seorang ibu tunggal dari Rhu Muda nyaris maut apabila kereta dipandu terbabas selepas melanggar pembahagi jalan, sebelum terbalik di kiri jalan di Kilometer 12.5 Jalan Kuala Terengganu ke Kuantan di Rusila, di sini semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 6.45 pagi itu, kereta Perodua Kancil dipandu Bidah Mamat, 62, yang juga peniaga hasil makanan laut itu dalam perjalanan menuju ke Pasar Kedai Payang, Kuala Terengganu untuk mendapatkan bekalan keropok.

Bidah berkata, dia tidak menyedari kereta dipandunya semakin menghampiri pembahagi jalan di kerana keadaan jalan raya ketika itu gelap.

“Dalam keadaan panik, saya terus memaut stereng kereta ke arah kiri.

“Mungkin tindakan memaut stereng dengan kuat mengakibatkan kereta seperti berpusing sebelum terbalik di tepi kiri jalan berdekatan stesen minyak,” katanya selepas kejadian kemalangan itu.

Bagaimanapun, ibu tunggal yang kematian anak tunggalnya pada April 2009 dan suaminya pula pada Oktober 2010 itu, tidak mengalami kecederaan serius dan menerima rawatan di tempat kejadian sebaik sahaja ambulans tiba.

“Saya terperangkap di tempat duduk pemandu dan gagal keluar sendiri lalu dibantu orang awam dan mereka yang menarik saya keluar,” katanya.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/terengganu/ibu-tunggal-cemas-kereta-terbalik-1.128036


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my