loading...

Friday, February 8, 2013

Tragedi Tahun Baru Cina



9 Februari 2013
MUAR - Percutian empat sekeluarga untuk pulang ke Ipoh bagi menyambut Tahun Baru Cina bertukar tragedi apabila salah seorang ahli keluarga terkorban dalam kemalangan di kilometer 133 Lebuh Raya Utara Selatan arah utara bersebelahan Jalan Parit Sulong-Pagoh berhampiran Pagoh di di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 11.30 pagi itu, mangsa Chong Tum Tuck, 64, memandu kereta Toyota Camry bersama tiga ahli keluarganya dari Johor Bahru.

Hujan lebat dipercayai menyebabkan kenderaan terbabit hilang kawalan lalu terbabas sebelum terjunam ke dalam parit.

Mangsa, Tum Tuck meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah di bahagian anggota badan.

Sementara penumpang lain, Chang Guiqin Jacqueline, 22, Chong Ah Kaw@ Chong Sum Wai, 69, dan Leong Mun, 58, cedera dan dikejarkan ke Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF) untuk rawatan lanjut.

Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Mohamad Nasir Ramli berkata, mayat mangsa dihantar ke HPSF untuk bedah siasat sebelum dituntut ahli keluarganya.

“Berapa anggota Balai Bomba dan Penyelamat Daerah Muar dikerahkan untuk mengeluarkan kesemua mangsa yang tersepit.

“Saksi kejadian diminta tampil untuk membantu siasatan dan kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

Beliau mengingatkan pengguna jalan raya supaya mematuhi peraturan, berhati-hati dan meminta mereka mengutamakan keselamatan dengan memandu secara berhemah kerana cuti Tahun Baru Cina sudah pun bermula.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/johor/seorang-maut-tiga-cedera-1.129742


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my