loading...

Sunday, November 4, 2012

Proton Satria bertembung Proton Persona



5 November 2012 
MARANG – Bapa tiga anak cemas, sementara pasangan suami isteri dipercayai parah selepas terlibat dalam kemalangan di selekoh berhampiran Telekom Malaysia (TM) dekat Sungai Kerak di sini, petang semalam.

Dalam kejadian jam 2 petang itu, Proton Persona dipandu bapa tiga anak terbabit, Aziz Awang, 49, dalam perjalanan menuju ke Bandar Marang, manakala Proton Satria dipandu Mohd Sharizan Mat Zain, 26 bersama isterinya, Norhalisa Kartini Wahid, 24, dalam perjalanan ke Gong Nangka dari Bandar Marang.

Aziz berkata, sebaik tiba di lokasi kejadian, kereta dipandu Mohd Sharizan tiba-tiba hilang kawalan dan terbabas di laluan bertentangan menyebabkan dia juga gagal untuk mengawal kenderaannya lalu terlanggar bahagian kiri kereta terbabit.

Proton Satria berkenaan dipandu laju dan tiba-tiba ia berada di laluan bertentangan menyebabkan saya gagal mengawal kenderaan lalu terlanggar sebelum ia terbabas ke tepi jalan,” katanya.

Akibat pelanggaran tersebut, Mohd Sharizan dan pasangannya cedera parah.

Anggota pasukan Bomba dan Penyelamat Marang yang tiba di tempat kejadian juga terpaksa mengeluarkan Norhalisa yang tersepit.

Kedua-duanya dibawa ke Klinik Kesihatan Marang sebelum dihantar ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) untuk mendapatkan rawatan lanjut dan polis masih menjalankan siasatan bagi mengetahui punca sebenar kejadian.

Sementara itu, Aziz yang turut dikejarkan ke HSNZ ketika dihubungi berkata, dia masih trauma tetapi hanya mengalami kecederaan ringan, manakala isterinya, Norizam Muhamad, 44, ketika ditemui bersyukur kerana suaminya itu terselamat.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/terengganu/kereta-hilang-kawalan-1.100964



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my