loading...

Sunday, September 30, 2012

Maut bertembung lori balak




Inalillahi wainailaihi rojiun 

30 September 2012
BENTONG - Seorang pelajar tingkatan lima maut manakala rakannya parah dalam kemalangan di Kilometer 17 Jalan Baru Bentong-Raub, dekat sini, kira-kira jam 6.44 pagi semalam.

Ketua Polis Daerah Bentong, Superintendan Abdul Aziz Salleh berkata, kemalangan melibatkan motosikal jenis Honda EX5 yang dinaiki mangsa bersama rakannya yang juga berusia 17 tahun dari arah Bentong ke Raub dengan sebuah lori membawa muatan balak dari arah Raub ke Bentong.

Menurutnya, motosikal yang dinaiki mangsa dan rakannya itu dipercayai terbabas ke kanan jalan sebelum bertembung dengan lori balak yang dipandu seorang lelaki berusia 61 tahun dari arah bertentangan.

“Akibat kejadian itu, mangsa, Mohamad Zaidi Ahmad, 17, yang beralamat di Kampung Pamah Kulat, Ulu Dong, Raub, mengalami kecederaan parah di bahagian kepala dan disahkan meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Bentong.

“Manakala rakannya, Mohd Hafifi Jamaludin, 17, dari  Felda Tersang, Raub, dan pemandu lori balak cedera parah di bahagian badan,” katanya kepada Sinar Harian.

Abdul Aziz berkata, kedua-duanya masih dirawat di Hospital Bentong untuk menerima rawatan lanjut.

Menurutnya, mayat mangsa yang meninggal dunia pula dituntut keluarga untuk dikebumikan selepas bedah siasat dijalankan.

“Kes disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 dan siasatan masih diteruskan,” katanya.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/pahang/pelajar-maut-rakan-parah-1.89992


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my