loading...

Saturday, June 2, 2012

Tragedi Pulang Temu Duga



PEDAS – Perjalanan pulang seorang lelaki berakhir dengan detik mencemaskan apabila keretanya merempuh sebuah lori tangki dari arah bertentangan di Kilometer 4, Jalan Pedas- Kundur-Linggi, petang kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 3.10 petang itu, mangsa, Fadhullah Hamzah, 25, dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Taman Pinggiran Pedas, di sini, selepas selesai menghadiri temu duga sebagai atendan kesihatan di Kuala Pilah.

Pemandu lori tangki terbabit, S Guna berkata, dia yang dalam perjalanan dari Johor menuju ke Rantau tidak sempat mengelak daripada dirempuh kereta terbabit walaupun nampak pemandunya memotong.

“Saya sudah memberikan lampu isyarat ke kiri untuk berhenti di bahu jalan tetapi tetap dirempuh kereta terbabit dari arah bertentangan dan susulan rempuhan, kereta berkenaan tercampak kira-kira 20 meter,” katanya, kelmarin.

Sementara itu, jurucakap polis berkata, punca kemalangan dipercayai akibat tindakan pemandu kereta jenis Proton Satria dari arah Pedas menghala ke Linggi cuba memotong kenderaan lain lalu merempuh bahagian hadapan sebuah lori tangki dari arah bertentangan.

“Mangsa mengalami kecederaan parah dan tersepit di bahagian kaki, dihantar ke hospital berdekatan untuk rawatan lanjut.

"Seramai lima anggota bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Rembau dikerahkan ke lokasi kejadian, diketuai oleh ketua operasinya, Mohd Yusoff Samad," katanya.

Menurutnya, pihaknya mengambil masa kira-kira lima minit untuk mengeluarkan mangsa yang tersepit.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/tragedi-balik-temu-duga-1.52869

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my