loading...

Monday, May 28, 2012

Maut Tersepit

Inalillahi wainailaihi rojiun  

BATU PAHAT - Seorang pemandu lori maut dalam kemalangan membabitkan tiga kenderaan yang berlaku di Kilometer 31.5 Jalan Kluang, semalam.

Dalam kejadian jam 5.55 pagi itu, sebuah van terbabas sebelum bergesel dengan sebuah kereta dari arah bertentangan, manakala sebuah lori gagal mengelak kedua-dua kenderaan berkenaan.

Ketua Polis Daerah Batu Pahat, Asisten Komisioner Din Ahmad berkata, kemalangan antara tiga kenderaan itu mengakibatkan pemandu lori, Salim Baharun, 44, maut di tempat kejadian.

Menurutnya, mangsa yang maut membawa muatan roti dan berasal dari Parit Sulong tersepit sebelum mayatnya dikeluarkan anggota bomba dan penyelamat.

“Manakala, pemandu van cedera parah dan pemandu kereta hanya cedera ringan.

“Kesemua mangsa kini dirawat di Hospital Batu Pahat,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Beliau berkata, kes disiasat mengikut Seksyen 41, Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987.

Din berkata, orang ramai atau saksi kejadian yang mempunyai maklumat berhubung kejadian diminta tampil menghubungi pihak berkuasa atau mana-mana balai polis berhampiran.

“Saya menasihatkan orang awam untuk memandu dengan lebih berhati-hati terutama pada musim cuti persekolahan ini kerana pertambahan jumlah kenderaan di jalan raya.

“Selain itu, pemakaian tali pinggang dan pemanduan secara berhemah amat diperlukan bagi memastikan kes kemalangan maut dapat dielakkan demi keselamatan bersama,” katanya

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/johor/maut-tersepit-1.51838

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my