loading...

Thursday, May 31, 2012

Guru Maut Bertembung Lori Tilam



Inalillahi wainailaihi rojiun   

KUALA LIPIS - Seorang guru lelaki maut apabila kereta yang dinaikinya bertembung dengan sebuah lori muatan tilam dalam kemalangan di kilometer 22 jalan Lipis Merapoh berhampiran Ladang Selborne kira-kira jam 2.20 petang kelmarin.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Abdul Razak Hassan berkata, ketika kejadian, mangsa, Imran Che Omar, 51, bersama ahli keluarganya sedang dalam perjalanan dari arah Kuala Lumpur ke Kota Bharu.

Menurutnya, sampai di tempat kejadian, kereta yang dipandu anak mangsa, Mohd Farhan Imran, 23, hilang kawalan dan terbabas ke kanan jalan.

“Kereta jenis Toyota Innova berwarna hitam yang dipandu Mohd Farhan dipercayai hilang kawalan sebelum memasuki laluan bertentangan. “Dalam masa sama, sebuah lori muatan tilam yang dipandu seorang lelaki bersama seorang kelindan yang datang dari arah Kota Bharu menuju ke Kuala Lumpur tidak sempat mengelak kereta berkenaan lalu bertembung,” katanya, di sini, semalam.

Abdul Razak berkata, akibat pertembungan tersebut, mangsa yang duduk di bahagian sebelah pemandu tersepit di tempat duduk.

“Mangsa yang bekerja sebagai seorang guru di Sekolah Kebangsaan Tegayong, Kota Bharu maut serta merta di tempat kejadian akibat kecederaan parah di bahagian kepala dan dalaman.

“Selain itu, isteri mangsa, Filzah Mohd Salleh, 47, yang duduk di bahagian penumpang belakang kereta turut mengalami kecederaan patah tangan kiri,” katanya.

Abdul Razak berkata, Mohd Farhan yang juga guru pelatih di Institut Pendidikan Guru, Kampung Kota Bharu, Kelantan bersama dua adiknya, Mohd Afif, 18, dan Mohd Amar, 16, hanya mengalami kecederaan ringan.

Menurutnya, mayat mangsa dibawa ke Hospital Lipis untuk bedah siasat sebelum dituntut ahli keluarga.

“Isteri bersama tiga anak mangsa menerima rawatan di Hospital Lipis. “Kes disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987 dan saksi kejadian diminta berhubung dengan Sub Inspektor Abdul Rahman Yunan di talian 09-3122222 untuk membantu siasatan,” katanya.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/pahang/guru-lelaki-maut-dalam-nahas-1.52329

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my