loading...

Friday, April 6, 2012

Kemalangan 4 kenderaan


KOTA TINGGI – “Saya terkejut apabila kereta di hadapan saya tiba-tiba berhenti. Saya tidak sempat mengelak terus melanggar perodua Viva tersebut sebelum hilang kawalan dan melanggar dinding jambatan.”

Demikian luah Mohd Nazri Kumaruzaman, 27, salah seorang mangsa yang terlibat dalam kemalangan yang melibatkan empat buah kenderaan di Kilometer 39.5 Jalan Johor Bahru Mersing, kira-kira jam 2.45 petang kelmarin.

Dia yang ketika itu dari arah Johor Bahru di dalam perjalanan ke Kampung Lukut menaiki kereta Proton Gen 2 yang turut dilanggar daripada sebuah kenderaan dari arah belakang ketika kejadian berlaku.

“Sebuah lagi kenderaan dari arah belakang turut menghentam kereta saya. Ketika itu saya begitu terkejut dan panik namun syukurlah kerana saya tidak mengalami sebarang kecederaan,” katanya yang berasal daripada Felda Tenggaroh.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kota Tinggi Superintendan Che Mahazan Che Aik ketika mengesahkan kejadian tersebut berkata, dalam kejadian tersebut hanya seorang mangsa sahaja yang mengalami kecederaan di bahagian kaki.

“Kemalangan yang berlaku di jambatan Kota Tinggi itu melibatkan empat buah kenderaan iaitu Perodua Viva, Proton Gen 2, Hyundai Accent, serta sebuah kenderaan jenis pacuan empat roda.

“Siasatan awal mendapati Perodua Viva yang dipandu seorang wanita dari arah Johor Bahru telah dilanggar dari belakang pleh Proton Gen 2 sebelum kenderaan tersebut hilang kawalan dan memasuki laluan bertentangan. Dalam masa sama sebuah pacuan empat roda yang datang dari arah Mersing telah melanggar kenderaan Perodua Viva itu.

“Manakala sebuah lagi kenderaan lain yang datang dari arah Johor Bahru melanggar Proton Gen 2. Hanya pemandu Perodua Viva mengalami cedera di bahagian kaki kanan dan masih dirawat di Hospital Sultanah Ismail. Pemandu lain pula tidak cedera,” katanya.

Katanya, bagaimanapun punca kejadian masih lagi dalam siasatan pihak polis.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/johor/kemalangan-empat-kenderaan-1.38002

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my