loading...

Sunday, February 19, 2012

Nenek nyaris maut dihempap lori


KOTA BHARU - Seorang nenek nyaris maut apabila kereta yang dipandunya dilanggar sebuah lori ketika dalam perjalanan ke Pasar Wakaf Che Yeh pagi semalam.

Kereta dipandu sendirian oleh mangsa berusia 60-an dan dikenali sebagai Kak Jah itu dikatakan dilanggar lori yang membawa muatan bongkah batu kira-kira jam 9.35 pagi di Pintu Geng, di sini.

Biarpun lori yang membawa muatan batu melebihi 20 tan itu melanggar bahagian kanan kereta mangsa ketika mahu memasuki simpang untuk ke Wakaf Che Yeh namun, warga emas itu masih terselamat.

Dalam kejadian itu juga, lori yang dipandu oleh Mohd Yusuf, 48, terbalik dan warga emas berkenaan bernasib baik kerana muatan berat tersebut tidak menghempap keretanya.

Mangsa yang juga tinggal berhampiran tempat kejadian tidak mengalami sebarang kecederaan namun bahagian sisi kanan kereta jenis Proton Iswara miliknya kemek akibat kemalangan tersebut.

Sementara itu, Mohd mendakwa sebelum kejadian dia melihat kereta yang dipandu warga emas tersebut keluar dari bahu jalan dan terus masuk ke simpang sebelah kanan laluan berkenaan.

“Saya bunyikan hon untuk menyedarkan pemandunya dan dalam masa sama saya menekan brek bagi mengelak daripada melanggar kereta ini kerana ketika itu jaraknya terlalu hampir dengan lori.

“Saya cuba mengawal keadaan tetapi gagal dan terus melanggar keretanya yang kemudiannya lori saya terbalik menyebabkan semua muatan jatuh,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian semalam.

Mohd berkata, kejadian berkenaan berlaku ketika dia yang dalam perjalanan dari arah sama mahu menghantar muatan bongkah batu yang di ambilnya di Gunong, Bachok untuk gunakan sebagai benteng hakisan di pesisir Sungai Kelantan.

Mangsa juga berkata, dia yang terperangkap di dalam lori itu berjaya dikeluarkan dengan segera oleh orang kampung selepas mendengar dentuman di tempat kejadian.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/kelantan/nenek-nyaris-maut-1.25030

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my