loading...

Thursday, January 19, 2012

Lori Arak Berbalik



KUANTAN -  “Sedang saya memandu, saya dikejutkan dengan satu bunyi dentuman yang kuat seperti bom. Rupa-rupanya ada kemalangan yang mengakibatkan sebuah treler melentang di tengah jalan dengan beratus-ratus tin minuman keras bertaburan di atas jalan,” kata Wan Ismail Wan Majid, 52, saksi kejadian kemalangan di Jalan Sungai Lembing-Kuantan yang turut berada di belakang treler tersebut.

Wan Ismail yang merupakan kakitangan sebuah pusat rawatan alternatif, berkata, kejadian yang berlaku kira-kira jam 11 pagi semalam berhampiran Kolej Profiesional Mara (KPM), dia melihat kenderaan tersebut sedang mengundur di laluan menaiki bukit dan terbalik.

“Kejadian itu berlaku begitu pantas, dalam sekelip mata sahaja treler itu telah melintang di tengah jalan,” katanya.

Selain itu, kenderaan berat itu dipercayai dalam perjalanan dari Selangor untuk menghantar minuman keras di Indera Mahkota, di sini mengakibatkan pemandu dan kelindannya cedera parah.

Difahamkan, kemalangan berkenaan mengakibatkan laluan di sepanjang kedua-dua hala sesak hampir 10 kilometer namun berjaya dikawal lapan anggota polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD).

Pada masa sama, dalam kesibukan beberapa wakil kakitangan syarikat minuman keras itu memunggah tin, segelintir `kaki mabuk’ dipercayai turut mengambil kesempatan untuk mencuri minuman itu.

Bagaimanapun, keadaan terbabit berjaya dikawal orang awam serta anggota polis yang tiba di tempat kejadian bertindak memasang pita dilarang masuk.

“Beberapa orang awam yang berada di tempat kejadian membantu mengeluarkan pemandu dan kelindan kenderaan itu kerana tersepit sebelum dikejarkan ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA),” katanya.

Menurutnya, sepanjang laluan berkenaan sememangnya menjadi tumpuan kenderaan berat untuk menghala ke Sungai Lembing, di sini.

Sementara itu, Pegawai Penguat kuasa Trafik negeri, Asisten Superintendan Zainalabidin Othman, ketika dihubungi di sini, semalam mengesahkan menerima laporan mengenai kejadian terbabit dan siasatan masih diteruskan.

Sumber: sinarharian.com.my/edisi/pahang/lori-minuman-keras-terbalik-1.19004

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my