loading...

Thursday, January 19, 2012

9 Kematian Hari kedua Ops Sikap 25

KUALA LUMPUR: Jumlah kematian pengguna jalan raya sepanjang dua hari Ops Sikap 25 dilancarkan setakat ini seramai 26 orang dan hari kedua menyaksikan penurunan berbanding hari pertama dengan sembilan kematian, namun jumlah kemalangan meningkat 19 kes.

Penunggang dan pembonceng motosikal terus menjadi korban tertinggi apabila lapan daripada sembilan mangsa yang maut adalah golongan terbabit.


Statistik Polis Diraja Malaysia (PDRM) menunjukkan, hari kedua mencatatkan 1,322 kemalangan di seluruh negara dengan 606 berlaku di jalan bandaran, 302 di jalan persekutuan, jalan negeri (225), lebuh raya (135) dan 54 di lain-lain jalan.

Keseluruhannya, 13,177 saman dikeluarkan atas pelbagai kesalahan trafik, kebanyakan memandu melebihi had laju, memotong di garisan berkembar, melanggar lampu isyarat dan memandu di laluan kecemasan.


Harian Metro semalam, melaporkan hari pertama Ops Sikap 25 sempena Tahun Baru Cina 2012 sudah menyaksikan 17 korban kemalangan jalan raya di seluruh negara dan penunggang motosikal masih menjadi mangsa tertinggi dengan jumlah kematian 10 orang.

Sumber: hmetro.com.my/myMetro/articles/Kematianharike-2OpsSikapmenurun/Article/index_html

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my