loading...

Monday, February 18, 2013

Maut tersepit





18 Februari 2013
KULIM - Seorang lelaki maut, manakala isteri dan anaknya berusia setahun cedera parah apabila kereta Proton Wira yang dinaiki tiga beranak itu bertembung dengan sebuah kereta Honda City yang datang dari arah bertentangan di Jalan Titi Karangan, di sini, malam semalam.

Ketua Polis Kulim, Superintendan Ghuzlan Saleh berkata, kejadian berlaku kira-kira jam 11 malam apabila keluarga malang itu dalam perjalanan dari Baling ke Kulim.

Menurutnya, ketika tiba di tempat kejadian, kereta Honda terbabit yang datang dari arah Kulim memotong kenderaan di hadapannya sebelum merempuh kereta mangsa.

“Dipercayai kedua-dua kereta dipandu laju berdasarkan kerosakan yang berlaku pada kedua-dua kenderaan terlibat.

“Dari maklumat diterima, kereta Honda yang dipandu seorang lelaki berusia 30-an, cuba memotong kereta di hadapannya, tetapi gagal lalu bertembung kereta mangsa.

“Akibat rempuhan kuat, mangsa tersepit di tempat duduk pemandu, manakala anak dan isterinya berjaya dikeluarkan dan dikejarkan ke Hospital Kulim untuk rawatan kecemasan,” katanya.

Ghuzlan berkata, pasukan Bomba dan Penyelamat mengambil masa kira-kira 10 minit untuk mengeluarkan mangsa yang tersepit, bagaimanapun disahkan meninggal dunia di tempat kejadian.

Menurutnya, pemandu kereta Honda itu turut mengalami kecederaan apabila kakinya patah dalam kemalangan itu dan dia kemudiannya dihantar ke Hospital Kulim sebelum dipindahkan ke hospital swasta di Pulau Pinang untuk rawatan lanjut.

“Sehingga kini tidak ada sebarang laporan polis dibuat daripada mana-mana mangsa terlibat kerana mereka masih menerima rawatan,” katanya.



Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/utara/maut-tersepit-di-tempat-pemandu-1.132126


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my