loading...

Tuesday, February 19, 2013

Kereta Kancil rempuh teksi



19 Februari 2013
BACHOK - Sebuah kereta kancil dipercayai terbabas ke laluan bertentangan lalu merempuh sebuah teksi yang baru sahaja mengambil penumpang di Kampung Sungai, kira-kira jam 2.30 petang, kelmarin.

Seorang saksi, Siti Nor Sakinah Rosli, 24, berkata, ketika kejadian, dia melihat ke arah jalan raya dan tiba-tiba sebuah kereta Kancil dari arah Beris Kubur besar memasuki laluan bertentangan seolah-olah ingin memasuki lorong berkenaan.

Namun, kereta itu berlanggar dengan sebuah teksi dari arah Bachok ke Kota Bahru yang baru sahaja mengambil penumpang berdekatan.

“Ketika itu, saya berada di warung ibu yang terletak beberapa meter dari lokasi kejadian. Saya hairan melihat kereta Kancil tiba-tiba seperti ingin membelok ke kanan dan terus merempuh teksi dari laluan bertentangan.

“Saya tidak pasti sama ada dia memang ingin masuk ke lorong kanan atau ingin memotong kenderaan di depannya,” katanya kepada Sinar Harian, kelmarin.

Menurutnya, pemandu kedua-dua kenderaan serta tiga penumpang teksi berkenaan cedera ringan dan dibawa ke Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM), Kubang Kerian untuk rawatan lanjut.

Katanya, lokasi itu sering menjadi sasaran kemalangan maut hampir setiap tahun.

“Hanya dua tahun kebelakangan ini sahaja tiada berlaku kemalangan maut di sini, namun dua tahun sebelumnya, seorang remaja lelaki dari Pasir Mas maut ketika dalam perjalanan pulang dari Pantai Irama bersama rakan-rakannya.

"Kenderaannya dipandu laju dan terbabas merempuh sebuah lori ais yang baru singgah di warung ibu saya,” katanya.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/kelantan/kereta-hilang-kawalan-1.132533


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my