loading...

Tuesday, February 19, 2013

Lori buah terbalik



19 Februari 2013
RANTAU PANJANG – Pemandu lori yang membawa muatan buah trauma, setelah kenderaan dipandunya terbalik dalam kemalangan di Gual Mesa kira-kira jam 7 pagi, semalam.

Ketika kejadian, mangsa, Khairul Anuar Arif, 27, dalam perjalanan untuk menghantar buah dokong dan mempelam dari Siam yang diambilnya di Rantau Panjang untuk dipasarkan ke Pasir Mas.

Tayar belakang lori satu tan penuh dengan muatan buah pecah secara tiba-tiba itu menyebabkan Khairul Anuar tidak dapat mengawal kenderaannya, seterusnya terbalik melintangi jalan.

Ketika kejadian, terdapat 30 bakul dokong yang setiap satunya seberat 25 kilogram dan beberapa kilogram mempelam.

Berikutan kejadian itu, buah dibawa mangsa bertaburan di atas jalan, sebelum dikutip keluarga mangsa dan dihantar dengan lori lain ke Pasir Mas, sementara lori turut rosak dan cermin hadapannya pecah.

Ibunya, Roslina Che Ali, 48, berkata, dia terkejut apabila menerima panggilan Khairul Anuar yang merupakan anak sulung daripada tujuh beradik itu memaklumkan lori dipandunya terbalik.

Menurutnya, sebaik menerima panggilan, hatinya menjadi tidak tenteram kerana bimbang Khairul Anuar cedera.

“Selepas menerima panggilan saya meminta suami segera ke tempat kejadian untuk melihat keadaan anak, memandangkan lori yang dipandunya terbalik," katanya.

Peniaga buah ini berkata, anaknya sudah lebih lima tahun membawa lori buah dan tidak pernah berdepan kejadian tidak diingini seperti semalam.

Menurutnya, sebelum kejadian, Khairul Anuar sudahmemeriksa tayar lori berkenaan dan ketika itu semuanya dalam keadaan baik.

“Saya bersyukur dia selamat walaupun cermin depan lori pecah dan lori dipandunya terbalik.

“Selepas kejadian, buah yang masih elok dikutip dan dihantar ke Pasir Mas dengan lori ganti,” katanya.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/kelantan/trauma-lori-terbalik-1.132538


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my