loading...

Tuesday, July 26, 2011

Penunggang Maut Dirempuh Kereta


KUALA LUMPUR 25 Julai - Seorang penunggang motosikal maut setelah dirempuh sebuah kenderaan yang terbabas akibat dipandu laju di Lebuh Raya Baru Lembah Klang (NKVE), dari arah Sungai Buloh ke ibu negara, malam tadi.

Kejadian berlaku pukul 9.30 malam apabila sebuah kereta jenis Honda dipercayai sedang berlumba tidak dapat mengawal kenderaan lalu melanggar sebuah kereta Proton Wira.

Akibat daripada itu, kereta Honda yang dipandu oleh seorang lelaki berpusing di tengah lebuh raya sehingga merempuh sebuah lagi kereta Suzuki Swift dan motosikal yang ditunggang mangsa, sebelum berhenti selepas melanggar pembahagi jalan.

Difahamkan, penunggang motosikal itu maut akibat cedera parah di kepala setelah terhentak pada pembahagi jalan manakala pemandu Honda itu pula cedera parah dan dikejarkan ke Hospital Kuala Lumpur (HKL).

Dalam pada itu, pemandu Proton Wira, Shah Rizam Mohd Isa, 33, memberitahu, ketika kejadian dia memandu di laluan kiri dan tidak menyangka akan dirempuh oleh kenderaan lain.

"Kejadian berlaku pantas dan saya tidak tahu bagaimana ia boleh berlaku namun pengguna lebuh raya ini memberitahu kereta itu dipandu laju dan mungkin sedang berlumba.

"Mujurlah saya masih mampu mengawal stereng kereta walaupun rempuhan kuat di bahagian pemandu dan ketika itu, apa yang penting adalah keselamatan tiga lagi ahli keluarga," katanya yang ditemui di tempat kejadian di sini malam tadi.

Katanya, dia bersyukur kerana anak keduanya berusia enam bulan yang di pangku isteri di tempat duduk belakang dan ibunya di hadapan selamat.

Pegawai Turus Siasatan dan Perundangan Trafik Kuala Lumpur, Deputi Supritendan Abdullah Roning ketika dihubungi hari ini mengesahkan kemalangan maut yang berlaku kira-kira 500 meter berhampiran plaza Tol Duta itu.

"Seorang daripada mangsa maut di tempat kejadian dan polis masih mengenal pasti identiti mangsa. Polis menyiasat kes itu di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan Raya 1987," katanya.

Sumber: Utusan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my