loading...

Thursday, July 28, 2011

Meraung Dihimpit Treler





Al-Fatihah..


GEORGETOWN - Gara-gara terlupa menarik brek tangan, seorang pemandu treler maut selepas dia dirempuh dan diheret beberapa beberapa meter dengan kenderaan itu ketika dia berada di sebelah treler itu.

Dalam kejadian kira-kira jam 9.30 malam itu, mangsa Mohd Erwadi Othman, 32, dari Ipoh, Perak menghembuskan nafas terakhirnya di tempat kejadian selepas dia dikatakan tidak boleh bernafas kerananya dadanya tersepit.

Lebih menyedihkan, mangsa sempat meraung meminta pertolongan daripada orang ramai namun mereka tidak dapat melakukan apa-apa kerana dia tersepit dan sukar untuk dibantu.

Orang ramai kemudian menghubungi bomba untuk meminta bantuan namun mangsa ketika itu sudah menghembuskan nafas ya terakhir.

Menurut rakan sekerja mangsa, Budiman Abdul Kadir, mangsa pada mulanya memisahkan bahagian kepala dan badan untuk mengisi minyak.

Badan treler ditinggalkan di tepi jalan sebelum dia kembali untuk menyambungkan kepala treler terbabit.

“Namun, ketika turun dan cuba menyambung bahagian badan dan kepala itu, treler berkenaan secara tiba-tiba bergerak ke depan.

“Dia yang berada di luar bahagian pemandu itu tersepit apabila treler terbabit bergerak,” katanya.

Sementara itu, Pegawai Operasi Bomba dan Penyelamat Paya Terubong, Mohd Rozi Mustaffa berkata, pihaknya menerima panggilan jam 9.50 malam tadi dan tiba di lokasi empat minit kemudian.

“Kita terpaksa menggunakan beg udara dan pemotong besi untuk mengeluarkan mangsa yang tersepit.

“Bagaimanapun dia sudah meninggal dunia ketika itu dan kita mengambil masa 15 minit untuk mengeluarkan mayatnya,” katanya.

Menurutnya, hasil siasatan awal mendapati mangsa tidak menarik brek tangan trelernya yang kemudian bergerak dan menyebabkannya tersepit.

Sumber: SH

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my