loading...

Friday, July 8, 2011

Motosikal Meletop 4 Remaja Maut


Al-fatihah

PASIR MAS 7 Julai - Empat remaja yang dipercayai sedang berlumba haram, maut apabila motosikal yang ditunggangi mereka bertembung sesama sendiri di Kampung Banggol Chicha di sini, petang semalam. 



Dalam kejadian pukul 6.45 petang itu, mereka yang terbunuh ialah Mohd. Fikri Mat, 19, dari Kampung Banggol Setol; Mohd. Amirul Afiq Baharom, 17, dari Kampung Pak Amin; Raja Ahmad Muzzammil Raja Mansor, 18, dan Abdul Muhaimin Makhtar, 21, kedua-duanya dari Kampung Kubang Panjang.


 Kesemua remaja itu meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala dan badan.
Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Haliludin Rahim berkata, kejadian dipercayai berlaku apabila motosikal jenis Honda EX5 yang ditunggang oleh Mohd. Fikri meletup dan bertembung dengan sebuah motosikal Yamaha 125z datang dari arah bertentangan.

"Letupan itu juga menyebabkan dua lagi penunggang yang datang dari kedua-dua arah tidak sempat mengelak dan bertembung sesama sendiri. Dipercayai kumpulan remaja ini sedang berlumba di jalan raya yang baru siap diturap sejauh kira-kira satu kilometer.

"Dua daripada penunggang ini tidak memakai topi keledar manakala Abdul Muhaimin seorang sahaja yang memiliki lesen memandu," katanya kepada pemberita di Ibu Pejabat Polis Daerah di sini, malam tadi.

Haliludin berkata, polis masih menyiasat punca kemalangan itu mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 kerana memandu secara cuai dan melulu.

Katanya, kesemua mayat dihantar ke Hospital Pasir Mas sebelum dituntut oleh keluarga untuk pengkebumian.
Sementara itu, seorang saksi, Mohd. Khairulzaman Alias, 15, memberitahu, sebelum kemalangan itu terdapat dua perlumbaan yang dijalankan secara serentak dari arah bertentangan. 

Dakwanya, dia hanya mengenali Mohd. Fikri kerana mangsa tinggal berhampiran rumah neneknya di Kampung Banggol Setol dekat sini.

"Kebiasaannya mereka berlumba secara bergilir-gilir, tetapi semalam mereka berlumba serentak. Dua motosikal jenis Honda EX5, termasuk yang ditunggang oleh Mohd. Fikri dari arah Kampung Banggol Cihcha manakala dua buah motosikal jenis Yamaha 125Z dari arah bertentangan.



"Ketika sedang berlumba, motosikal Mohd. Fikri tiba-tiba meletup dan bertembung dengan sebuah motosikal dari arah bertentangan. Letupan itu mengejutkan dua lagi pelumba lain menyebabkan mereka gagal mengawal motosikal dan bertembung sesama sendiri," dakwanya.

http://www.sinarharian.com.my/SH/com/content/story9270411.asp
http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2011&dt=0708&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_05.htm
http://www.hmetro.com.my/articles/Padahberlumba/Article

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my