loading...

Monday, April 4, 2011

Proton Rempuh Kedai Makan


MENGLEMBU – Seorang tauke kedai makan tergamam apabila premisnya dirempuh sebuah kereta jenis Toyota di kawasan Perindustrian Menglembu di sini, pagi semalam.

Premis makanan yang terkenal dalam kalangan pekerja di kawasan perindustrian itu terletak berhampiran kilang papan dan berhadapan dengan Pusat Jualan dan Servis Proton Edar.

Sinar Harian difahamkan dalam kejadian yang berlaku kira-kira jam 9 pagi itu, pemandu kereta yang juga seorang warga emas gagal mengawal kenderaan yang dipandunya lalu merempuh premis berkenaan.

Kejadian berlaku apabila sebuah motosikal yang datang dari arah bertentangan melanggar bahagian belakang kereta itu.

Pemandu kereta berusia dalam lingkungan 70-an itu dalam perjalanan dari Ipoh ke Menglembu bersama dua yang lain sebelum terbabas dan merempuh kedai makan.

Akibat terlalu panik dan terkejut, pemandu warga emas itu terus merempuh kedai makan yang berada di bahagian kanan jalan.

Bagaimanapun, tiada kemalangan jiwa berlaku namun penunggang motosikal dipercayai mengalami kecederaan ringan dan sudah dibawa ke klinik berhampiran untuk mendapatkan rawatan.

Pemiliknya, Ng Chee Keong, 53, dan isteri pada ketika itu sedang sibuk melayan pelanggan yang sedang menjamu sarapan pagi.

“Saya dan isteri berada di belakang kedai ketika kejadian. Tiba-tiba kami terdengar bunyi dentuman kuat dalam kedai.

“Selepas mendengar bunyi itu, saya segera ke bahagian tepi kedai dan mendapati sebuah kereta Toyota lama tersadai di bahagian dalam premis,” katanya.

Chee Keong berkata, dia kerugian kira-kira RM10,000 kerana terdapat pelbagai peralatan dan perabot di kedainya rosak akibat rempuhan itu.

“Walaupun berdepan kerugian, kami bernasib baik kerana tidak ada pelanggan yang cedera dalam kejadian ini. Namun, kami terpaksa mengambil masa membaik pulih kedai bagi kerja-kerja pembaikan supaya perniagaan boleh berjalan seperti sediakala,” katanya.

 Sumber: Sinar Harian

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my