loading...

Wednesday, April 6, 2011

Maut Berhampiran di Terowong Menora


 Pemandu Maut Rempuh Treler

KUALA KANGSAR –Seorang pemandu lori maut dalam satu kemalangan membabitkan lori dan sebuah treler di kilometer 256.1 Lebuh raya Utara Selatan, berhampiran terowong Menora, di sini, kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira 11.35 malam itu. mangsa, Ong Kim Wooi, 46, mati di tempat kejadian setelah mengalami kecederaan parah di beberapa bahagian badan.

Ketua Polis Daerah Kuala Kangsar, Superintendan Abdul Gaffar Mohamad berkata, lori yang dipandu mangsa yang dalam perjalanan dari arah selatan menghala ke utara hilang kawalan sebelum merepuh bahagian belakang sebuah treler yang membawa muatan tiang simen cerucuk.

“Sebaik tiba di lokasi kejadian, kenderaan mangsa dikatakan hilang kawalan dan melanggar bahagian belakang sebuah treler yang ketika itu dalam perjalanan dari Ipoh menuju ke Pulau Pinang.

“Bagaimanapun, pemandu treler, seorang lelaki berusia 47 tahun tidak mengalami sebarang kecederaan,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Abdul Gaffar berkata berkata, punca sebenar kemalangan masih dalam siasatan bawah seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Katanya, mayat mangsa yang berasal dari Taman Perling, Johor Bahru itu telah dihantar ke Hospital Kuala Kangsar untuk bedah siasat.

“Siasatan lanjut masih dijalankan dan mereka yang mempunyai maklumat tentang kejadian diminta tampil memberikan maklumat untuk membantu siasatan,” katanya.

Sumber: Sinar Harian


Melekat di Belakang Treler


KUALA KANGSAR : Seorang pemandu lori maut apabila lori dipandunya merempuh lalu ‘melekat’ di belakang sebuah treler membawa muatan tiang simen cerucuk dalam kemalangan jalan raya di Kilometer 256.1, Projek Lebuhraya Utara-Selatan (Plus), berhampiran terowong Menora, di sini, kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 11.35 malam, Ong Kim Wooi, 46, parah di seluruh anggota tubuhnya dan gagal dikeluarkan orang ramai berikutan tersepit dalam kenderaan terbabit.


Difahamkan anggota bomba dan penyelamat mengambil masa lebih satu jam untuk memotong komponen kepala lori yang remuk bagi mengeluarkan mayat mangsa. Ketua Polis Daerah Kuala Kangsar, Superintendan Abdul Gaffar Mohamad berkata, mangsa maut akibat cedera parah dalam kemalangan itu.

“Dalam kejadian kira-kira jam 11.35 malam kelmarin, lori dipandu mangsa hilang kawalan dan melanggar sebuah treler yang berada di hadapan lorong sama.


“Pelanggaran kuat itu menyebabkan mangsa dari Taman Perling, Johor Bahru itu maut di tempat kejadian.


Bagaimanapun, katanya, pemandu treler iaitu seorang lelaki India berusia 47 tahun tidak cedera dan kemalangan itu tidak membabitkan mangsa lain.

Beliau berkata, punca sebenar kemalangan masih lagi dalam siasatan dan kes disiasat mengikut seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.


“Mayat mangsa dihantar ke Hospital Kuala Kangsar untuk dibedah siasat sebelum diserahkan kepada ahli keluarga.

“Siasatan lanjut masih dijalankan dan kepada sesiapa yang mempunyai maklumat tentang kejadian diminta tampil membantu siasatan,” katanya.


Difahamkan, mayat mangsa dituntut waris kira-kira jam 6 petang semalam.

Sumber: mymetro





Teringat pula cerita hantu kereta walkswagon kuning di Terowong Menora, Kuala Kangsar, Perak yang tiada pemandu. Kisah ini memang terkenal kerana ianya selalu mengganggu pengguna lebuhraya utara-selatan yang melalui kawasan itu di tengah malam.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my