loading...

Friday, September 27, 2013

Pelajar Kolej Antarabangsa Teknologi & Profesional (KATPM) maut

Inalillahi wainailaihi rojiun

28 September 2013
KANGAR - Seorang pelajar Kolej Antarabangsa Teknologi & Profesional (KATPM) maut manakala rakannya cedera parah setelah motosikal yang dinaiki bertembung dengan sebuah kereta di Jalan Al-Marhum Kayang dekat sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 12.48 tengah malam semalam, mangsa Muhammad Iskandar Kamat, 18, pelajar semester kedua, kursus Diploma Farmasi di kolej itu dalam perjalanan pulang ke asrama bersama rakan-rakannya di Kampung Wang Ulu, dekat sini.

Menurut rakannya, Muhammad Farhan Sobri, 18, mereka berkonvoi setelah pulang makan dari Kuala Perlis, namun nasib tidak menyebelahi mangsa apabila tiba di selekoh jalan itu, motosikal ditunggangnya bertembung dengan sebuah kereta dari arah bertentangan.

“Kami nampak mereka berdua tercampak ke tepi jalan sebelum kami semua berhenti untuk membantu.

“Arwah masih bernyawa ketika dibantu, namun dia kelihatan sangat lemah sebelum kami mengajarnya mengucap kalimah syahadah. Setelah pasukan paramedik Hospital Tuanku Fauziah (HTF) tiba di tempat kejadian, mereka
sahkan arwah sudah meninggal dunia,” katanya.

Manakala Mohd Shafiq Shari, 18, dilaporkan cedera parah di beberapa bahagian badannya dan kini sedang dirawat di HTF.

Kata Muhammad Farhan lagi, perubahan sikap rakannya yang tidak bercakap semasa di kedai makan menjadi petanda dia akan pergi selamanya.

“Arwah juga tidak memesan air berkarbonat kegemarannya seperti biasa dan semasa pulang dia turut mendahului kami semua,” ujarnya.

Ketua Polis Daerah Kangar, Superintendan Abdul Rahman Mohd Noordin mengesahkan menerima laporan kejadian.

Kes disiasat Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan Raya 1987 sementara mangsa dibawa ke bilik mayat Hospital Tuanku Fauziah (HTF) selepas kejadian untuk bedah siasat.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/kelantan/pelajar-kolej-maut-1.206412



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my