loading...

Wednesday, September 25, 2013

Koperal maut menunggang Yamaha Z800


Inalillahi wainailaihi rojiun

26 September 2013
Tanjung Malim: Seorang anggota polis hanya sempat menunggang motosikal berkuasa tinggi yang baru dibelinya kira-kira sebulan, apabila dia menemui ajal dalam keadaan mengerikan akibat kemalangan, malam kelmarin.

Koperal Ramlan Ludin, 37, maut di lokasi kejadian selepas digilis di perut oleh sebuah kereta di Jalan Slim Lama, di sini, kira-kira jam 8.15 malam. Ketua Polis Daerah Tanjung Malim Superintendan Othman Nanyan berkata, ketika kejadian mangsa yang berasal dari Lawas, Sarawak dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Kota Malim Prima, di sini.

Menurutnya, mangsa yang menunggang motosikal berkuasa tinggi Yamaha Z800 berlanggar dengan sebuah Proton Waja yang keluar dari arah simpang Taman Malim, di sini.

“Mangsa yang datang dari arah Tanjung Malim tidak sempat mengelak kereta itu yang cuba membuat pusingan U. Rempuhan kuat pada pintu kereta menyebabkan mangsa tercampak ke seberang jalan

“Mangsa yang tidak sempat bangkit kemudian dirempuh pula sebuah Proton Saga BML. Pelanggaran itu menyebabkan mangsa mati di lokasi kejadian,” katanya.


“Mangsa yang berasal dari Sarawak maut di tempat kejadian akibat parah di kepala, tangan, perut dan kaki,” katanya.

Mayatnya dibawa ke Hospital Slim River dan jenazahnya dituntut ahli keluarga kira-kira jam 2 pagi semalam untuk dikebumikan.

Othman berkata, kedua-dua pemandu kereta dibawa ke klinik berhampiran untuk rawatan sebelum keterangan diambil.

”Siasatan lanjut masih dijalankan di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.


Allahyarham yang mempunyai empat orang anak, menyertai pasukan Polis Diraja Malaysia (PDRM) pada 1997 dan meminati aktiviti menunggang motosikal berkuasa tinggi.

Al-Fatihah

Sumber:
kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0926&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_03.htm
hmetro.com.my/articles/Hanyasempatlaramsebulan//Article?HarianMetro
sinarharian.com.my/mobile/semasa/anggota-polis-maut-nahas-1.205681



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my