loading...

Friday, September 27, 2013

Lori balak hempap garaj


28 September 2013
KUALA KRAI- Empat sekeluarga bersyukur kerana terselamat dalam kejadian sebuah lori sarat muatan balak terbalik dan menghempap kereta serta garaj rumah mereka yang merupakan sebuah rumah kedai di Kampung Enggor, dekat sini, Selasa lalu.


Dalam kejadian kira-kira jam 2.30 petang itu, pemandu kenderaan terbabit yang merupakan warga tempatan berusia 60 tahun cedera ringan di beberapa bahagian badannya.

Mangsa, Khaidzir Ibrahim, 32, yang juga seorang peniaga kedai makan berkata, ketika kejadian dia sedang membaca surat khabar di hadapan rumahnya.

Menurutnya, secara tiba-tiba dia dikejutkan dengan bunyi dentuman kuat dari arah jalan sebelum ternampak sebuah lori menghempap kereta dan garaj rumahnya.

“Saya berlari ke arah lori terbabit dan ketika itu, saya hanya terfikir nak selamatkan pemandunya sebelum melihat kesan kerosakan yang saya alami.

“Selepas pemandu lori berjaya diselamatkan, saya melihat garaj runtuh, kereta pula rosak teruk,” katanya.

Khaidzir berkata, kejadian tidak diduga itu menyebabkan dia seolah-olah patah kaki kerana kereta digunakan setiap untuk keluar ke pasar membeli barangan jualan dan menghantar anak ke sekolah rosak teruk.

Kejadian itu menyebabkan dia kerugian kira-kira RM16,000 dan satu laporan polis dibuat di Balai Polis Kuala Krai.

Isterinya, Hayati Hamat, 27, yang sarat mengandung masih trauma dengan kejadian menimpa keluarganya sehinggakan dia sukar untuk melupakan kejadian itu.

Katanya, dia sering ketakutan apabila mendengar bunyi kuat dari jalan yang hanya terletak beberapa meter dari rumahnya.

“Setiap kali dengar bunyi kuat enjin kenderaan, saya mula takut, bimbang kejadian sama berulang. Apa pun saya bersyukur kami semua selamat,” katanya.

Ketika kejadian, anak keduanya, Norshuhada, 6, hanya berada di dinding bersebelahan dengan garaj tempat suaminya meletakkan kereta, sementara anak sulungnya, Mohd  Faizul,9, ke sekolah.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/kelantan/lori-balak-hempap-kereta-garaj-1.206295



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my