loading...

Friday, February 1, 2013

Pasangan warga emas maut


Inalillahi wainailaihi rojiun

1 Februari 2013
TANJONG KARANG - Hasrat pasangan suami isteri yang mahu menjalani pemeriksaan kesihatan di Hospital Tanjong Karang tidak kesampaian apabila terlibat dalam kemalangan maut di Batu 9, di sini, kira-kira jam 8 pagi semalam.

Lebih tragis, mangsa, Kasman Pardi @ Kasman Salleh, 69, yang menunggang motosikal jenis Modenas Kriss itu maut di tempat kejadian berhadapan pejabat Pertubuhan Peladang Kawasan Tanjong Karang selepas dirempuh sebuah kereta dari arah belakang.

Sinar Harian difahamkan, mangsa terjatuh dari motosikal dan digilis sehingga menyebabkan kecederaan teruk di bahagian kepala serta anggota badan, manakala isterinya, Tumirah Morman, 52, terhumban ke bonet hadapan kereta.

Ketua Polis Daerah Kuala Selangor, Superintendan Muhd Taib Ahmad mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian dan kes disiasat Pegawai Penyiasat Trafik, Inspektor Azman Husin.

“Mangsa disahkan meninggal dunia di tempat kejadian, manakala isterinya dikejarkan ke hospital untuk rawatan lanjut.

“Hasil siasatan awal mendapati, mangsa dipercayai cuba membuat pusingan U ketika melalui jalan kampung untuk ke jalan utama di KM63.5 Jalan Klang-Teluk Intan. Namun, pemandu kereta jenis Honda tidak sempat mengelak lalu berlaku pelanggaran.

“Orang ramai yang menyaksikan kejadian diminta tampil untuk membantu siasatan,” katanya.

Sementara itu, menantu mangsa, Amir Osman, 28, tidak menyangka kemahuan ayah mentua untuk menunggang motosikal bersama ibu mentuanya, petanda ajalnya.

“Saya ada menawarkan hasrat menghantar mereka ke hospital, namun arwah menolak. Kami reda dan berdoa semoga rohnya dicucuri rahmat,” katanya.

Jenazah dituntut keluarga untuk dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Parit 4, Sungai Burong, manakala Tumirah kini dilaporkan stabil.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/semasa/suami-maut-isteri-cedera-dalam-nahas-ketika-perjalanan-ke-hospital-1.127097






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my