loading...

Wednesday, January 30, 2013

Kepala hampir putus



30 Januari 2013
Gelang Patah: “Kepala mangsa hampir putus selepas tersangkut pada wayar elektrik dan darah memancut tanpa henti,” kata V Nagen, 31, saksi kemalangan ngeri meragut nyawa seorang penunggang motosikal di Kilometer 22, Jalan Gelang Patah-Pendas, di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 8.10 pagi itu, mangsa, M Ganesan, 24, menunggang motosikal Yamaha LC 135 yang dikatakan dalam perjalanan ke tempat kerja di Singapura, maut di lokasi apabila urat lehernya terputus selepas kepalanya tersangkut pada wayar elektrik yang merentangi jalan berkenaan.

Pembonceng motosikal yang juga rakan mangsa, L Subramaniam, 25, cedera ringan dan dirawat di Hospital Sultanah Aminah (HSA) Johor Bahru.

Nagen berkata, ketika kejadian dia dalam perjalanan pulang dari tempat kerja di Singapura ke rumahnya di Skudai.


“Saya menggunakan laluan itu untuk pulang dan terkejut melihat kejadian yang berlaku di depan mata.




Pekerja kontrak lari


Kemalangan yang mengakibatkan seorang lelaki maut hingga kepalanya hampir putus di Kilometer 22, Jalan Gelang Patah-Pendas, di sini, semalam dipercayai berpunca daripada kontraktor pembinaan yang yang gagal mengambil tindakan selepas tiang Tenaga Nasional Berhad (TNB) dan Telekom Malaysia (TM) Bhd condong.

Dalam kejadian jam 8.10 pagi itu, mangsa, M Ganesan, 24, menunggang motosikal Yamaha LC 135 dan dalam perjalanan ke tempat kerjanya di Singapura, maut di tempat kejadian selepas urat leher terputus selepas kepalanya tersangkut pada wayar elektrik terbabit.


Manakala, pembonceng motosikal yang juga rakan mangsa, L Subramaniam, 25, cedera ringan dan dirawat di Hospital Sultanah Aminah (HSA) Johor Bahru.

Pengurus Besar TNB Johor Mohd Aminuddin Mohd Amin ketika dihubungi berkata, siasatan awal mendapati, tiang berkenaan sebahagiannya tumbang akibat kerja tanah yang dijalankan di tepi jalan dan tiang itu adalah tiang konkrit dan ia mempunyai dawai umbang yang merentangi jalan.


“Difahamkan, kontraktor terbabit menyedari keadaannya namun lambat mengambil tindakan dan kami juga difahamkan pekerja kontrak di situ melarikan diri sejurus kejadian,” katanya.


Beliau berkata, pihaknya akan melaporkan kejadian kepada polis dan ketika ini pihak kontraktor gagal memaklumkan berkaitan kejadian kepada pihaknya.

“Kejadian berkenaan masih dalam siasatan,” katanya.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Nusajaya Superintendan Noor Hashim Mohamad berkata, hasil siasatan mendapati kejadian berlaku selepas mangsa terlanggar wayar elektrik yang merentangi jalan akibat kecondongan tiang itu.

Menurutnya, mangsa mati di tempat kejadian akibat kecederaan parah.


“Mayat mangsa dihantar ke Hospital Kulaijaya untuk bedah siasat. Siasatan awal mendapati, keadaan jalan lurus, rata serta mempunyai garisan putih berkembar,” katanya.


Sumber:
hmetro.com.my/articles/Kepalahampirputus//Article
hmetro.com.my/articles/Pekerjakontraklari/MA/Article



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my