loading...

Monday, April 9, 2012

Tak sempat menjadi graduan Kolej Komuniti

Inalillahi wainailaihi rojiun   

KUALA TERENGGANU - Bakal graduan Kolej Komuniti Kampus Kuala Terengganu maut setelah motosikal yang ditungganginya bertembung dengan sebuah kereta dalam satu kemalangan di Jalan Pasir Panjang, di sini, malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 9.20 malam itu, mangsa, Mohamad Izzat Mohamad Ghani, 21, dari Kampung Padang Gelong Bilal, di sini, yang menunggang motosikal jenis Honda Wave mati di tempat kejadian akibat cedera parah pada bahagian kepala dan badan.

Menurut saksi kejadian, Roslan Ngah, 48, pada mulanya mangsa cuba mengelak daripada dirempuh oleh kereta jenis Nissan Grand Lavina apabila pemandu terbabit, seorang kakitangan awam, 54, gagal mengawal kenderaan selepas merempuh sebuah motosikal jenis Honda Ex-5 yang ditunggangi seorang remaja.

“Pemandu kereta yang datang dari arah Kampung Gelong Bilal menuju ke pusat bandar telah merempuh sebuah motosikal jenis Honda Ex-5 sebelum itu dan disebabkan kejadian itulah, dia gagal mengawal keretanya lalu merempuh motosikal ditunggangi mangsa dari arah bertentangan sehingga mangsa tercampak ke tengah jalan.

“Bagaimanapun, mangsa yang gagal bangun sekali lagi dirempuh oleh sebuah kereta jenis Nissan Sentra yang datang secara bertentangan,” katanya ketika ditemui di lokasi kejadian.

Penunggang motosikal jenis Honda Ex-5, Mohd Zaki Said, 21, dari Kampung Masjid Haji Kadir mengalami kecederaan parah di bahagian dalaman badan dan menerima rawatan di Bilik Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ), di sini.

Manakala kedua-dua pemandu kereta terbabit tidak mengalami sebarang kecederaan.

Sementara itu, Ketua Polis daerah Kuala Terengganu, Asisten Komisioner Zamri Shamsuddin ketika dihubungi semalam mengesahkan kejadian.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/terengganu/bakal-graduan-kolej-komuniti-maut-kemalangan-1.38630


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my