loading...

Tuesday, October 11, 2011

Van Anti-Narkotik Bertembung Lori


 Inalillahi wainailaihi rojiun

ENDAU - Seorang anggota polis dan seorang suspek dadah, maut apabila van unit polis anti-narkotik yang mereka naiki bertembung dengan lori muatan tiang konkrit di Batu 197, Jalan Mersing-Endau petang semalam.



Mangsa, Koperal Razeli Stapa, 48, dan suspek dadah itu maut di tempat kejadian, manakala seorang anggota polis, Lans Koperal Nik Li Nik Hassan, seorang suspek dadah dan pemandu lori mengalami kecederaan.

Kedua-dua mayat dihantar ke Hospital Mersing, manakala tiga yang cedera turut dihantar ke hospital yang sama untuk mendapatkan rawatan.

Ketua Polis Daerah Mersing, Deputi Superitendan Mohd Nor Rasid mengesahkan kejadian dan kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Beliau berkata, sewaktu kejadian jam 3.10 petang itu, dua anggota polis narkotik dalam perjalanan dari Endau menghala ke Mersing dengan membawa dua suspek yang terlibat dalam kes dadah ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Mersing.

“Sebaik sahaja tiba di tempat kejadian, van yang dipandu oleh salah seorang anggota itu dipercayai bertembung dengan lori dari arah bertentangan.

“Berikutan rempuhan yang kuat itu, van berkenaan remuk teruk. Seorang anggota polis dan suspek meninggal dunia di tempat kejadian, manakala, seorang anggota polis dan suspek yang cedera dibawa ke Hospital Mersing," katanya kepada Sinar Harian semalam.

Beliau berkata, pemandu lori mengalami kecederaan dan mendapat rawatan di Hospital Mersing manakala kelindannya tidak cedera.

Katanya, anggota polis narkotik itu baru balik dalam operasi yang dibuat dengan melakukan dua tangkapan sebelum kemalangan yang berlaku ketika waktu hujan.

Kedua-dua anggota polis yang terlibat bertugas di Bahagian Narkotik IPD Mersing.

Sumber: SH

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my